DSpace Repository

Müşterilerin Bireyselleştirilmiş Hazır Giyim Ürünlere Karşı Duyarlılıkları Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ATREK, BANU
dc.contributor.author Bayraktaroğlu, Gül
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:26:54Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:26:54Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5404 NULL
dc.description.abstract Bireyselleştirilmiş kitlesel üretim, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tam olarak karşılayıp müşteri memnuniyetini üst seviyeye çıkarmaya çalışan önemli bir stratejidir. Ancak, müşterilerin her ürün grubu için bireyselleştirmeye ihtiyaç duymamaları, firmalar için müşterilerin bireyselleştirilmiş ürünlere karşı olan duyarlılık düzeyinin araştırılmasını gerekli kılmaktadır. İhtiyaçların benzersizliği, müşteri fedakarlık aralığı, müşterilerin bireyselleştirilmiş ürünleri kullanmaya hazır olması ve demografik değişkenler bu duyarlılık düzeyini etkileyen faktörler olarak çalışmada ele alınmıştır. Çalışmanın temel amacı, bu değişkenlerin ele alınan örneklemin, bireyselleştirilmiş hazır giyim ürünlerine karşı duyarlılığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Yapılan analiz sonuçları ise ihtiyaçların benzersizliği, fedakarlık aralığı ve müşterilerin bireyselleştirilmiş hazır giyim ürünlerini kullanmaya hazır olma değişkenlerinin bireyselleştirilmiş hazır giyim ürünlerine karşı duyarlılığı etkilediğini göstermektedir. Demografik değişkenlerden ise sadece cinsiyetin duyarlılık seviyesi üzerinde bir etkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur. Mass customization is a very important strategy for firms in satisfying the needs and wants of the customers. However, due to the fact that customers may not have a need for customization to all product types, it is necessary for firms to investigate the degree of sensitivity of customers toward customized products. Uniqueness of needs, sacrifice gap, and customers‟ readiness are the factors that are proposed as affecting the sensitivity level in this study. The intention of this article is to analyze the relationship of these factors with the sensitivity level of the respondents in Izmir. Furthermore, the changes in the sensitivity level regarding demographic characteristics of the respondents are analyzed. The results prove that all of the three variables (uniqueness of needs, sacrifice gap, and customers‟ readiness) have a positive influence on customers‟ sensitivity level toward customized apparel products although only "uniqueness of needs" and partly "customers‟ readiness" are found to significantly explain the changes in the sensitivity level. In addition, all of the three variables significantly explained the sensitivity level though only gender is found to affect the level of sensitivity among demographic variables. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Mass customization, sensitivity towards customization Bireyselleştirilmiş Kitlesel Üretim, Bireyselleştirmeye Karşı Müşteri Duyarlılığı en_US
dc.title Müşterilerin Bireyselleştirilmiş Hazır Giyim Ürünlere Karşı Duyarlılıkları Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account