dc.contributor.author |
İlhan, Ali
|
|
dc.contributor.author |
GÜMÜŞ, NEVZAT
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-20T13:53:28Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-20T13:53:28Z |
NULL |
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5133 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, küreselleşmenin Türkiye üniversitelerinde yer alan coğrafya akademisyenleri üzerindeki etkilerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmaya 2009-2010 öğretim yılı, güz döneminde, Türkiye üniversiteleri coğrafya bölüm ve coğrafya öğretmenliği akademisyenlerinden toplam 60 akademisyen katılmıştır. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak Gümüş-İlhan (2009) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, varyans ve t-testi kullanılmıştır. Anlamlı farklılıkların olması durumunda Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırmaya sonuçlarına göre yardımcı doçentlik kadrosunda önemli ölçüde yığılma olduğu görülmektedir. Akademisyenler arasında İngilizce yabancı dilinin yaygın olduğu anlaşılmaktadır. Batı Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nin akademisyenlerin yurt dışı öğrenimlerinde önem kazan anlaşılmaktadır. İnternet üzerinden coğrafya alanındaki gelişmelerin yoğun şekilde izlendiği ortaya çıkmıştır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin yurt dışındaki üniversitelerin coğrafya bölümlerinde yeterli akademik çalışmalarda (misafir öğretim görevlisi olarak vb.) bulunamadıkları belirlenmiştir. Akademisyenlerin SCI ve SSCI Dergileri ile uluslar arası mesleki dergilerinde yayınlanan yayın/ yayın sayısının yetersiz olduğu görülmektedir. Akademisyenlerin önemli ölçüde Uluslar arası sempozyum/ kongre bildirileri (bildiri kitabında yer alan) yayınlanan yayın/ yayınlara sahip oldukları anlaşılmaktadır. In this study, the globalization of the universities in Turkey aimed to determine the effects of geography academics. 2009-2010 academic year of study, in the fall semester, department of geography and geography teacher in the universities of Turkey academics participated in a total of 60 scholars. General screening model is used as a tool of research, data collection, Gümüş-Ilhan (2009) developed by the scale used. The data is analyzed with factor analysis and variance and t-test. Scheffe test is applied to the case of significant differences. According to the results of the research staff of assistant professor is seen as a significant build-up. English is widely understood among academics, foreign language. In Learning in Western Europe and the United States' importance to scholars overseas boiler is understood. Intensively monitored developments in the field of geography has emerged over the Internet. Foreign scholars participating in the research departments of universities, geography sufficient academic studies (such as a guest lecturer.) Are determined are not on. Scholars in international professional journals published by SCI and SSCI journals publishing / broadcasting is seen that there are insufficient. International symposium of academics significantly / congress proceedings (in the book of papers published) publication / publications they have understood. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Globalizarion, geography department, geography scholars, geography education, academician,Küreselleşme, coğrafya bölümü, coğrafya eğitimi, öğretim elamanı |
en_US |
dc.title |
KÜRESELLEŞME VE ÖĞRETİM ELEMANLARINA GÖRE TÜRKİYE ÜNİVERSİTELERİNDEKİ COĞRAFYA BÖLÜMLERİNE ETKİSİ |
en_US |
dc.title.alternative |
GLOBALIZATION AND THE EFFECT OF IT UPON GEOGRAPHY DEPARTMENTS IN TURKEY UNIVERSITIES FOR GEOGRAPHY ACADEMICS |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |