DSpace Repository

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞ TATMİN DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÜNSAL, Yasin
dc.contributor.author KARADAĞ, Mustafa
dc.contributor.author ADIGÜZEL, Zafer
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:53:14Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:53:14Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5129 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin iş tatmin düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada, karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli ve tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ise İstanbul ilinde çalışan 204 Fen ve Teknoloji Öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma sonucunda; okul türü, otomobil sahibi olma, oturduğu eve kira verme, ailesinde başka öğretmen olma, lisansüstü eğitim durumu ve bir başkasına Fen ve Teknoloji Öğretmenliğini tavsiye etme değişkenleri ile iş tatmin puanları arasında anlamlı farklılık ortaya konulmuştur. Buna karşılık, cinsiyet, yaş, medeni hal, çocuk sahibi olma durumu, çocuk sayısı, hizmet süresi, hizmet içi eğitim alma, çalıştığı okul sayısı, idari görev yapma durumu, mezuniyet lisans alanı, okul dışında gelir getiren bir işle uğraşma durumu, yapılan ek iş türü ve ek gelir durumu değişkeleri ile iş tatmin puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. In this study, it is aimed to point out the job satisfaction of science teachers in primary educations. Correlative and comparative survey model and ramdom sample approach are used in this study. The sample of the research is composed of 204 Science and Technology teachers working in Istanbul. Form of the Teacher's Personal Properties and Minnesota Work Satisfaction Questionnary Scale (MSQ) are used for collecting data. There is a significant difference in job satisfaction scale points for the variables the kind of school, having a car, paying rent for the house, existence of another teacher in the family, having a master degree, and advising to became science teacher to others. On the contrary, for the variables gender, age, marital status, having children, number of children, years in service, having in service training, number of schools she/he worked in, working as a manager, university graduation branch, having an extra job which makes income, sort of extra job, extra income no significant difference is found in job satisfaction scale points. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Job Satisfaction, Primary Education, Science and Technology, Science and Technology Teacher.İş Tatmini, İlköğretim, Fen ve Teknoloji, Fen ve Teknoloji Öğretmeni. en_US
dc.title FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞ TATMİN DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ en_US
dc.title.alternative AN INVESTIGATION ON THE LEVELS OF JOB SATISFACTIONS OF SCIENCE AND TECHNOLOGY TEACHERS ACCORDING TO SOME VARIABLES en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account