DSpace Repository

9 - 11 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ORFF SCHULWERK DESTEKLİ KEMAN EĞİTİMİNİN KEMAN ÇALMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author BİLEN, SERMİN
dc.contributor.author Şeker, Sadullah Serkan
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:52:41Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:52:41Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5119 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı 9-11 yaş grubu çocuklarda Orff Schulwerk destekli keman eğitiminin keman çalmaya yönelik özyeterlik algıları üzerindeki etkilerini saptamaktır. Araştırma Aydın iline bağlı Merkez Gazi Paşa ilköğretim okulunda yapılmıştır. Deneysel araştırma modelinin kullanıldığı araştırma 18'i deney, 18'i kontrol olmak üzere toplam 36 denek ile yapılmıştır. Araştırmada hem deney hem de kontrol grubuna geleneksel keman eğitimi uygulanırken deney grubuna ayrıca haftada bir Orff Schulwerk ile desteklenmiş keman eğitimi uygulanmıştır. Araştırmada Yıldırım (2009:280) tarafından geliştirilen keman çalmaya yönelik öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda Orff Schulwerk ile desteklenmiş keman eğitiminin Öğrencilerin Keman çalmaya yönelik özyeterlik algıları üzerinde olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.The purpose of this research is to determine the effects of violin education which is supported by Orff Schulwerk on the Students aged between 9 - 11' s perception of self Efficacy towards playing violin. Experimental research design was done in Aydın Merkez Gazi Paşa Primary School with thirty six child which are divided as experimental (n=18) and control group (n=18). İn this research, traditional violin education was applied both two group, violin education which is supported by Orff schulwerk was applied on experimental grup per a week. The perception of self-efficacy towards playing violin was measured by the perception of self-efficacy towards playing violin scale which was developed by Yıldırım (2009). At the end of the research İt was understood that there is statistically important differences between the violin education which is supported by Orff Schulwerk and traditional violin education en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Orff Schulwerk, Keman eğitimi, Öz YeterlikOrff Schulwerk, Violin Education, Self Efficacy en_US
dc.title 9 - 11 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ORFF SCHULWERK DESTEKLİ KEMAN EĞİTİMİNİN KEMAN ÇALMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ en_US
dc.title.alternative AMONG THE CHILDREN AGED BETWEEN 9-11 EFFECT OF VIOLIN EDUCATION SUPPORTING ORFF SCHULWERK ON SELF -EFFICACY PERCEPTIONS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account