dc.contributor.author |
BİLEN, SERMİN
|
|
dc.contributor.author |
Ergen, Demet
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-20T13:52:21Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-20T13:52:21Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5113 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu arastırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde eslikli çalmayadayalı keman eğitiminin esliksiz çalmaya dayalı keman eğitiminegöre entonasyon, özgüven ve keman dersine karsı tutum üzerindekietkisini belirlemektir. Arastırma 2008-2009 eğitim - öğretimyılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu Älköğretim Okulu'nda3., 4. ve 5. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ilegerçeklestirilmistir. Arastırmada öntest - sontest kontrol grupludeneme modeli kullanılmıstır. Arastırma sırasında deneygrubunda (n=15) eslikli çalmaya dayalı keman eğitimi, kontrolgrubunda (n=15) ise esliksiz çalmaya dayalı keman eğitimiuygulanmıstır. Arastırmada veriler, Piers- Harris Öz- KavramıÖlçeği, Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve EntonasyonDeğerlendirme Formu ile toplanmıstır. Arastırma bulguları, eslikliçalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve kemandersine karsı tutum üzerinde anlamlı düzeyde (p<.05) daha etkiliolduğu yönündedir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Keman Eğitimi, Eslikli Çalma, Entonasyon,Özgüven, Keman Dersine Karsı Tutum, Violin Education, Playing with Accompaniment,Intonation, Self-Confidence, Attitude toward Violin Course |
en_US |
dc.title |
İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE EŞLİKLİ ÇALMAYA DAYALI KEMAN EĞİTİMİNİN ENTONASYON, ÖZGÜVEN VE TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |