dc.contributor.author |
BALIM, ALİ GÜNAY
|
|
dc.contributor.author |
İNEL, Didem
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-20T13:52:14Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-20T13:52:14Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5111 |
NULL |
dc.description.abstract |
Fen ve teknoloji öğretim programının yapılandırmacı yaklasımtemelinde düzenlenmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme sürecineaktif katılımını sağlayan yapılandırmacı yaklasıma dayalı öğrenmeortamlarının olusturulması büyük önem kazanmıstır. Günlükhayata iliskin olayların yer aldığı öğrenme ortamlarınınolusturulmasında kullanılabilecek yöntemlerden biri de problemedayalı öğrenme yöntemidir. Arastırmada, ilköğretim öğrencilerininfen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemininkullanılmasına iliskin görüslerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Buamaçla bir ilköğretim okulundaki öğrencilerle dört hafta süreyleFen ve Teknoloji dersi Vücudumuzdaki Sistemler ünitesi problemedayalı öğrenme yöntemi kullanılarak islenmistir. Öğrencilerin fenve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemininkullanılmasına iliskin görüslerini belirlemek amacıyla uygulamasonrasında on altı öğrenciyle yarı yapılandırılmıs görüsmelergerçeklestirilmistir. Görüsme analizi sonuçları genel olaraköğrencilerin probleme dayalı öğrenme yöntemine iliskin olumlugörüslere sahip olduklarını göstermistir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Fen ve Teknoloji, Probleme Dayalı ÖğrenmeYöntemi ve Yapılandırmacı Yaklasım |
en_US |
dc.title |
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |