DSpace Repository

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author BALIM, ALİ GÜNAY
dc.contributor.author İNEL, Didem
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:52:14Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:52:14Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5111 NULL
dc.description.abstract Fen ve teknoloji öğretim programının yapılandırmacı yaklasımtemelinde düzenlenmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme sürecineaktif katılımını sağlayan yapılandırmacı yaklasıma dayalı öğrenmeortamlarının olusturulması büyük önem kazanmıstır. Günlükhayata iliskin olayların yer aldığı öğrenme ortamlarınınolusturulmasında kullanılabilecek yöntemlerden biri de problemedayalı öğrenme yöntemidir. Arastırmada, ilköğretim öğrencilerininfen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemininkullanılmasına iliskin görüslerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Buamaçla bir ilköğretim okulundaki öğrencilerle dört hafta süreyleFen ve Teknoloji dersi Vücudumuzdaki Sistemler ünitesi problemedayalı öğrenme yöntemi kullanılarak islenmistir. Öğrencilerin fenve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemininkullanılmasına iliskin görüslerini belirlemek amacıyla uygulamasonrasında on altı öğrenciyle yarı yapılandırılmıs görüsmelergerçeklestirilmistir. Görüsme analizi sonuçları genel olaraköğrencilerin probleme dayalı öğrenme yöntemine iliskin olumlugörüslere sahip olduklarını göstermistir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Fen ve Teknoloji, Probleme Dayalı ÖğrenmeYöntemi ve Yapılandırmacı Yaklasım en_US
dc.title FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account