Abstract:
 Hemşirelik eğitimi teorik ve uygulamadan oluşmaktadır. Hemşire eğiticilerin görevi, hemşirenin temel sorumluluğu olan bakım  doğrultusunda, teorik ve uygulamanın bütünleşmesini sağlamaktır. Klinik eğitim, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak  sağlamakla birlikte, öğrenmeyi etkileyen koşulların kontrolünün sınırlı olduğu bir ortamda gerçekleşmektedir. Bu durum eğitimi ve onun bir  parçası olan değerlendirmeyi etkilemektedir. Bu makalede hemşirelikte klinik eğitimin değerlendirilmesi genel çerçevede ele alınmış,  değerlendirmeyi etkileyen faktörlere, yaşanan güçlüklere ve önerilere yer verilmiştir  Nursing education consists of theoretical and practical components. The role of nursing educators to ensure entegration of theory and  practice based on care that the main responsibility of nurse. Although, clinical practice allows nursing students to learn by doing, clinical  training takes place in an environment that it is hard to control conditions effecting learning environment. This effects both clinical education  and its entegral part of evaluation. In this article, clinical evaluation in nursing education was discussed in general manner and factors  effecting student assessment, the challenges and recommendations were given.