DSpace Repository

Öğrenim Yaşantıları Süresince Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerindeki Değişim

Show simple item record

dc.contributor.author Erdem, Emine
dc.contributor.author Bayat, Meral
dc.contributor.author AVCI, Özlem
dc.contributor.author Tosun, Öznur
dc.contributor.author Ümit Seviğ, Emine
dc.date.accessioned 2015-10-14T15:41:35Z NULL
dc.date.available 2015-10-14T15:41:35Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/4639 NULL
dc.description.abstract Giriş: Eleştirel düşünme; kendine güven, atılganlık, sorumluluk alma, problem çözme becerilerini gerektiren karmaşık bir süreçtir. Eleştireldüşünme gücünü kazanmada öğrencilerin etkin rol aldığı eğitim yöntemlerini kullanmak önemlidir. Amaç: Çalışma, entegre müfredat veinteraktif eğitim yöntemleri uygulanan hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Çalışma, derslerin modüler sistemle, entegre müfredat ve interaktif eğitim yöntemiyle işlendiği bir sağlık yüksekokulundayapılmıştır. Okulda, 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında entegre müfredata geçilmiş ve hemşirelik bölümüne kayıt yaptıran bütün öğrenciler(N = 47) çalışmaya alınmıştır. Öğrencilere birinci sınıfta sosyodemografik özelliklere ilişkin anket formu; birinci, üçüncü ve dördüncü sınıftaWatson-Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, homojenlik ve tekrarlı ölçümlerde varyans analizi testleri iledeğerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin, %31.9'unun 18 yaşında olduğu, %51.1'inin kendisini atak-girişken olaraktanımladığı, %93.6'sının çekirdek ailede yaşadığı, %55.3'ünün annesinin, %34.3'ünün babasının ilkokul mezunu olduğu belirlenmiştir.Öğrencilerin üçüncü sınıftaki eleştirel düşünmeye ilişkin tüm ölçek puan ortalamalarının birinci ve dördüncü sınıfa göre fazla olduğusaptanmıştır (p < .001). Yapılan tekrarlı ölçümlerde özellikle çıkarsama, yorumlama ve tartışmaların değerlendirilmesi alt ölçek ve geneltoplam puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak önemli olduğu belirlenmiştir (p < .05). Sonuç: Entegre müfredat ve interaktiföğretim yöntemiyle yapılan eğitimin öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmektedir. Background: Critical thinking is a complex process that requires self-confidence, assertiveness, taking responsibility and problem solvingskills. In developing critical thinking ability, it is important to use educational methods that students play active role. Objectives: The aim ofthis study was to determine the critical thinking levels of nursing students' that applied integrated curriculum and interactive educationalmethods. Methods: The study was conducted in a health school that taught lessons with integrated curriculum, interactive educationalmethods and modular system. The school was adopted an integrated curriculum in the academic year 2005-2006. The research groupconsisted of all nursing students (N = 47) attending to nursing department. The data was collected by a questionnaire form (in the first-grade)and Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal Scale (in the first, third and fourth-grades). The data were evaluated by tests of homogeneityand analysis of variance for repeated measurements. Results: Of the students, 31.9% were 18 years old, 51.1% described as confidentassertivethemselves, 93.6% lived in nuclear family were determined. Also, 55.3% their mother and, 34.3% their father were graduated fromprimary school. All the critical thinking mean scores of students measured in the third-grade were higher than the first and fourth-grade (p <.001). In repeated measurements, it was determined were statistically significant differences between the mean scores of interpretation,evaluation of the discussions subscales and total (p < .05). Conclusion: It is seen that education used integrated curriculum and interactiveeducational methods are a positive impact on critical thinking levels of nursing students. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu en_US
dc.subject Eleştirel Düşünme, Entegre Müfredat, Hemşirelik Eğitimi, İnteraktif Eğitim Yöntemleri,Critical Thinking, Integrated Curriculum, Interactive Educational Methods, Nursing Education en_US
dc.title Öğrenim Yaşantıları Süresince Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerindeki Değişim en_US
dc.title.alternative Change in Critical Thinking Levels of the Nursing Students During Learning Experiences en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account