dc.contributor.author |
Demir, Yasemin
|
|
dc.contributor.author |
Gözüm, Sebahat
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-14T15:39:34Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-14T15:39:34Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4603 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bilgi iletişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmeler, toplumun ve hastaların sağlık problemleriyle ilgili daha fazla bilgi vedestek almak amacıyla interneti daha sık kullanmaları, erişkin bireylerin yüz yüze yapılan sağlık eğitimlerine ayıracak zamanlarınınolmayışı, bireyin öğrenmeye hazır olduğu zaman web ortamındaki bilgiye defalarca ulaşma olasılığı ve web ortamında yapılan eğitimlerinklasik eğitimlere göre daha düşük maliyetli olması gibi özellikler web destekli sağlık eğitiminin vazgeçilmezliğini artırmaktadır. Ayrıca,web ortamında yapılan sağlık eğitimi girişimlerinin başarılı olduğunu gösteren çok sayıda nitelikli kanıtın varlığı, sağlık eğitimi vermesorumluluğu olan profesyonellerin WDSE'ye gündemlerinde önemli bir yer vermeleri gerektiğini göstermektedir. WDSE yalnızca kroniksağlık sorunlarının çözümünde değil, sosyal destek gruplarının oluşmasında ve sağlığı geliştirmeye yönelik davranışlarının kazandırılmasıgibi çok geniş bir alanda etkin rol oynayabilir. Bu makalenin amacı web ortamında yapılan sağlık eğitimi araştırmalarının sonuçlarınısunmak ve etkinliğini artırmak için yapılması gerekenler konusunda sağlık profesyonellerine bir bakış açısı kazandırmaktır. Great developments in data information technology; that society and patients use the internet more frequently in order to obtain moreinformation ana support about their health problems; that adults do not have time to spend on face to face health education; that individualhas the opportunity to reach the information on web when s/he is ready to learn; and that web based health education is more affordable thanclassical education are among the features which increase the indispensability of web based health education. Besides, the presence of muchevidence that shows the success of the attempts of web based health education shows that the professionals, responsible from giving healtheducation, must feature WBHE on their agenda. WBHE plays an effective role in not only the solution of chronic health problems but alsoformation of social support groups and forming behaviour intended for improving health. The aim of this article is to present the results ofthe web based health education studies and to give perspective to health professionals about the things to be done to increase the efficiency ofWBHE. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu |
en_US |
dc.subject |
İnternet tabanlı sağlık eğitimi, İnternetten eğitim, Uzaktan eğitim,Web based health education, Web based education, Distance education |
en_US |
dc.title |
Sağlık Eğitiminde Yeni Yönelimler; Web Destekli Sağlık Eğitimi |
en_US |
dc.title.alternative |
New Approaches In Health Education; Web Based Health Education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |