DSpace Repository

Ebeveyn Eğitim Programlarını Değerlendirme Rehberi

Show simple item record

dc.contributor.author Arkan, Burcu
dc.contributor.author ÜSTÜN, BESTİ
dc.date.accessioned 2015-10-14T15:37:03Z NULL
dc.date.available 2015-10-14T15:37:03Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/4558 NULL
dc.description.abstract CIPP (Context, Input, Process, Product) Modeli 1983 yılında Stufflebeam tarafından geliştirilen bir ebeveyn eğitimi programı değerlendirmerehberidir. Bu rehber ebeveyn eğitimi programının amaçları, içeriği, yöntemleri, uygulanması ve sonuçları başlıkları altında birdeğerlendirme çerçevesi sunmaktadır. Ayrıca ebeveyn eğitimi programlarının uygulanması öncesi, sırası ve sonrasında içeriğindekideğerlendirme maddelerinin mutlaka oluşturulması ve bu maddelere göre değerlendirilmesi gerektiğini vurgular. Kullanılan ya dakullanılması düşünülen ebeveyn programı içeriğinin ve programda kullanılan eğitim yöntemlerinin teorik yapılara ve programın etkililiğinikanıtlara temellendirilmesini sağlar. Model; durum içerik, süreç, sonuç olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmada CIPPmodelinin ana ilkeleri sunulmaktadır. The CIPP Model was developed by Stufflebeam in 1983. This guideline provides a framework for evaluation under the headings ofobjectives of the parent training program, content of the parent training program, parent training methods, implementation of the parenttraining program, and outcomes of the parent training program. Furthermore guideline emphasizes that the evaluation criteria in the contentshould be absolutely composed before, during and after the application of parent programs, and that the evaluation should be conducted inaccordance with these criteria. The model enables the content of the parent programs used or likely to be used and the instructional methodsused throughout the program to be based on theoretical grounds and the efficacy of the program to be based on evidence. CIPP Model isconsisted of four part, namely context, input, process, product. Model's framework is presented in this study. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu en_US
dc.subject Ebeveyn Eğitimi Programı, Rehber, Model, Değerlendirme, Hemşirelik,Parent Training Programs, Guideline, Model, Evaluating, Nursing en_US
dc.title Ebeveyn Eğitim Programlarını Değerlendirme Rehberi en_US
dc.title.alternative Guidelines For Evaluating Parent Training Programs en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account