dc.contributor.author |
METE, SAMİYE
|
|
dc.contributor.author |
UYSAL, NURCAN
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-14T15:35:35Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-14T15:35:35Z |
NULL |
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4532 |
NULL |
dc.description.abstract |
Öğrencinin teoriyle uygulamayı birleştirmesine katkı sağlayan mesleksel beceri laboratuvarında psikomotor eğitimsürecinin iyi yapılandırılması önemlidir. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu'nda mesleksel beceri uygulamalarısonrasında öğretim elemanları ve öğrencilerden 2007 yılı sonunda geri bildirim alındı. Geribildirimlere göre, laboratuvardapsikomotor beceri eğitiminin ağırlıklı olarak beceriye odaklı yapıldığı, öğrencinin problem çözme becerisini kullanmadığı,laboratuvarda öğrendiği becerileri uygulama ortamına taşıyamadığı saptandı. Geribildirimler sonucunda mesleksel becerilaboratuvarının yeniden yapılandırılmasına karar verildi.Her becerinin özelliğine göre farklı eğitim yöntemleri belirlendi. Her beceri için yönlendiricilere çalışma yönergesihazırlandı. Öğretim elemanlarıyla laboratuvar çalışmasından iki hafta önce bilgilendirme toplantısı yapıldı. Çalışma sonundaöğrenci ve öğretim elemanlarından alınan geribildirimlerde öğrenciler; yeniden yapılandırılan laboratuar uygulamasınınöğrenmede kalıcılık sağladığı, öğretim elemanları, beceri eğitiminin senaryolarla yapılmasının öğrencilerde merak uyandırdığıancak gerekçelerin tartışılmasının yeterli yapılamadığını ifade ettiler. Psychomotor education in nursing skills laboratorories, should be well constructed. At Dokuz Eylül University ofSchool of Nursing, the faculties and the students are requested to give feedbacks about nursing skills laboratory at 2007. Theysaid that the students didn't use problem solving skills and didn't use their skills in practice. Depending on these feedbacks, wedecided to reconstruct the nursing skills laboratory.Educational tools appropriate for each skill were determined. The tutors were provided with work guidelines. Twoweeks before laboratory study, faculties invited to a meeting to offer information about the issue. At the end of the study, theywere asked to feedbacks. The students noted that the laboratory practice enabled them to record newly learned things in thelong-term memory. The faculties noted that using scenarios in skills development rekindled interest among students, but thatreasons weren't discussed thoroughly. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu |
en_US |
dc.subject |
Hemşirelik, Mesleksel Beceri Laboratuvarı, Beceri Eğitimi,Nursing, Nursing Skill Laboratory, Skill Education |
en_US |
dc.title |
Hemşirelik Mesleksel Beceri Eğitiminde Bir Model Uygulaması |
en_US |
dc.title.alternative |
Implementatıon of an Education Model for Nursing Skills Development |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |