dc.contributor.author |
CEYLAN, YUSUF
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-09T12:18:54Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-09T12:18:54Z |
NULL |
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4449 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu makalede Grimmitt'in geliştirdiği yapılandırmacılığa dayalı din öğretimi modeli ana hatlanyla tanıttlmakta ve değerlendirilmek:tedir. Grimmitt, yapılandırmacılık çeşitlerinden teorik bir çerçeve oluşturarak yapılandırmacı bir din öğretimi modeli geliştirmiş, modelinde din öğretiminde yapılandırmacılık temelinde ilkeler ve stratejiler önerrniştir. Bu makale, din öğretiminde ilk örneklerinden birini oluşturan Grimmitt modelinde yapılandırmacılığın temel varsayım ve ilkelerinin din öğretimine nasıl aktarılacağını ve uygulanacağını göstermesi bakımından önem arz eder. In this article, we will introduce and evaluate the religious education model based on the constructivism which was developed by Grimmitt. He has developed a constructivist religious education model by structuring a theoretical framework abstracted from different varieties of other constructivist theories, and in his model, he suggests same principles and strategies in religious education. This approach makes his method one of the first constructivist religious education models. Grimmit's model plays an iraportant role in presenting how the principles and hypotheses of constructivism could be practiced in religious education |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
yapılandırmacılık, Din Öğretimi, Micheal Grimmitt. Constructivism, Religious Education, Micheal Grimmitt |
en_US |
dc.title |
Yapılandırmacı Din Öğretimi Modeli: Grimmitt Örneği |
en_US |
dc.title.alternative |
CONSTRUCTIVIST RELIGIOUS EDUCATION: THE CASE OF GRIMMITT |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |