dc.contributor.author |
EV, HALİT
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-09T12:15:47Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-09T12:15:47Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4393 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu makalede, öncelikle Cumhuriyetin hemen öncesindeki yıllar ve Cumhuriyet döneminde ögretmen yetistirme sistemi ve din ögretimi alanına ögretmen yetistirme üzerinde durulmustur. Daha sonra din ögretimi alanına ögretmen yetistirme konusunda ilahiyat Fakültelerinin devre dısı bırakılmıs olmasının sonuçları degerlendirilmistir. In this article, the teacher training system before and during the republic epoch and the teacher training system for the field of religous teaching have been argued. Moreover, the results of deactivating the theology faculties in the process of religous teacher training has been evaluated. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
din ögretimi, ögretmen yetistirme, din ögretimi alanına ögretmen yetistirme religous teaching, teacher training, teacher training for the field of religous teaching |
en_US |
dc.title |
TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SİSTEMİ VE DİN ÖĞRETİMİ ALANINA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME |
en_US |
dc.title.alternative |
TEACHER TRAINING SYSTEM IN THE TURKEY AND TEACHER TRAINING FOR THE FIELD OF RELIGIOUS TEACHING |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |