DSpace Repository

Dokuz Eylül Üniversitesi kreşindeki 3-4 yaş grubu çocukların ağız bakımlarının iki yıllık takibi

Show simple item record

dc.contributor.author KILINÇ, GÜLSER
dc.contributor.author KOCA, Hakan
dc.contributor.author ELLİDOKUZ, HÜLYA
dc.date.accessioned 2015-10-08T16:10:02Z NULL
dc.date.available 2015-10-08T16:10:02Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/3893 NULL
dc.description.abstract AMAÇ: Bu çalışmanın amacı ülkemizde ağız diş sağlığı eğitimine anaokullarından başlamanın ve anaokulu diş hekimi uygulamasının yaygınlaştırılmasını sağlamaktır.   YÖNTEMLER: Dokuz Eylül Üniversitesine (DEU) bağlı kreşlerde yaşları 3-4 ve 5-6 yaş arasında değişen 145 çocuğun ağız içi sorunları saptandı. Çocuklara ve öğretmenlerine ağız diş sağlığı eğitimi verildi. Dünya Sağlık Örgütünün önerdiği şekilde çocukların ağız içi muayeneleri yapıldı, formlar oluşturuldu ve formların bir örneği ailelere verildi. 3-4 yaş grubundaki çocuklara yılda 2 kere florür verniği uygulaması yapıldı ve var olan çürük dişleri tedavi edildi. 5-6 yaş grubundaki çocuklar kontrol grubu olarak değerlendirildi. BULGULAR: Başlangıç değerlendirmesinde çocukların yaşları arttıkça çürük sayısının (p=0.001) arttığı saptandı. 3-4 yaş grubunda çürük %17.5 iken 5-6 yaş grubunda %38.66 bulundu. İlk muayenede 143 çocuğun 8 tanesinde dolgulu diş vardı. 3-4 yaş grubundaki çocukların iki yıl boyunca düzenli takipleri yapıldı ve diş çürüğü insidansında istatistiksel olarak anlamlı bir azalma saptandı(p=0.016). Çocukların fırçalama alışkanlığı ve ağız bakımlarının düzelmeler olduğu görüldü. SONUÇ: Çocuklarda çürük sayısını düşürmede tek seferlik kontrollerin yeterli olmadığını yıl da iki kere olmak üzere en az iki yıl ve daha uzun süreyle çocukların takiplerinin yapılması gerekli olduğu görüldü. Bu çalışma, bize okul, aile ve koruyucu diş hekimliğinin yaygınlaştırılmasıyla okul öncesi çocuklarda çürük insidansının düşeceğini göstermiştir.   OBJECTIVE: The aim of this study is start the oral health education at kindergarten level and make pediatric dentistry more common at kindergartens. METHODS: The dental problems of 145 children, aged between 3 to 6 and attending to kindergartens of DEU have been determined. Oral health education has given to children and their teachers. Respecting WHO criteria, children's mouth examination completed, forms are developed and a copy has given to the parents. Fluoride varnish application has performed to children twice a year and their fillings done. RESULTS: It is determined that as the age of the children increases, the number of cavities (p= 0.001) increases. At the beginning 8 children out of 143 children had fillings in their teeth. For two years was a regular follow-up of children aged 3-4, and showed a statistically significant reduction in the incidence of dental caries (p= 0.016). It is also determined that there is an improvement at the children's teeth brushing habits and mouth care. CONCLUSION: In order to decrease the tooth decays in children, it is not enough to have an examination just once a year. The examinations should be at least twice a year and the children should be under control for at least 2 years or more. This study has showed us that; as the school, parents and preventive dentistry becomes widespread, the tooth decay incidence will decrease at preschool children. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi en_US
dc.subject Kreş, ağız bakımı, topikal flor verniği, çürük prevalansı,Kinder garden, teeth care, fluoride varnish, decay prevalence en_US
dc.title Dokuz Eylül Üniversitesi kreşindeki 3-4 yaş grubu çocukların ağız bakımlarının iki yıllık takibi en_US
dc.title.alternative The oral treatments clinical follow-up for 2 years on the 3-4 years old children at Dokuz Eylul University's kindergarden en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account