DSpace Repository

KAMYON ŞASİLERİNDE ANA PROFİL KALINLIĞININ GERİLMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZES, ÇİÇEK
dc.date.accessioned 2015-10-07T15:21:09Z NULL
dc.date.available 2015-10-07T15:21:09Z NULL
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2718 NULL
dc.description.abstract Günümüzde taşımacılığın büyük ölçüde karayolu ile yapılması kamyon tipi taşıtların otomotiv sektöründeki önemini arttırmaktadır. Kamyon ve kamyonet tipi taşıt şasilerinde ana profil ve bağlantılarda meydana gelen gerilmelerin önceden bilinmesi, tasarımın geliştirilebilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada Sonlu Eleman Yöntemi ile kamyon şasilerinde ana profil ve bağlantılardaki gerilme analizleri yapılmıştır. Ana profil kalınlığının gerilmeler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. In nowadays, most of the transportation is carried out on highways, increases the importance of the truck-type vehicles in automotive industry. Determination of the stresses of a main profile and joints before manufacturing is important due to the design improvement. In this study, stress analyses of a main profile and joints in a truck chassis was performed by using Finite Element Method. The effect of the main profile thickness on the stresses was investigated en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi en_US
dc.subject Kamyon Şasileri, Civatalı Bağlantılar, Sonlu Eleman Yöntemi Truck Chassis, Bolted Joints, Finite Element Method en_US
dc.title KAMYON ŞASİLERİNDE ANA PROFİL KALINLIĞININ GERİLMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ en_US
dc.title.alternative THE EFFECT OF THE MAIN PROFILE THICKNESS ON THE STRESSES IN A TRUCK CHASSIS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account