DSpace Repository

An analysis of the usage of facebook and twitter as a marketing tool in hotels

Show simple item record

dc.contributor.author ATADİL, Hilmi Atahan
dc.contributor.author BEREZINA, Katerina
dc.contributor.author YILMAZ, BURCU SELİN
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:46:49Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:46:49Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2385 NULL
dc.description.abstract Sosyal medya, tüketicilerin içeriğin hem üreticisi hem de tüketicisi olmaya başladıkları dönemde iletişim ve bilgi alışverişi için eşsiz bir platform sunmaktadır (Kaplan and Haenlein, 2010; Saperstein and Hastings, 2010; Wigmo and Wikstrom, 2010). Sosyal medya işletmelere başarılı sosyal medya pazarlaması kampanyaları yürütebilmeleri için fırsatlar yaratmaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal iletişim sitelerinin turistlerin otellere yönelik tutumlarına ve bilgi toplama alışkanlıklarına etkilerini değerlendirmektir. Çalışmada 225 yanıta ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları katılımcıların %70'inin oteller ile ilgili bilgi toplarken sosyal iletişim sitelerine başvurduklarını ve bu sitelerde yer alan bilgilerin katılımcıların %64'ünün otel seçimini etkilediğini göstermektedir.  Social media provides a unique online platform for communication and information exchange where consumers are becoming the producers and consumers of the content (Kaplan and Haenlein, 2010; Saperstein and Hastings, 2010; Wigmo and Wikstrom, 2010). Social media creates opportunities for businesses to run successful social media marketing campaigns. The purpose of this paper is to evaluate the impact of social networking sites (SNS) on information gathering and tourists' attitudes towards hotels. The study received 255 fully completed responses. The results showed that about 70% of study participants use SNS to obtain hotel information and that information posted on SNS affects a hotel choice of about 64% of respondents.  en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Social Media, Social Networking Sites (SNS), Facebook, Twitter,Hotels,Sosyal Medya, Sosyal Dletisim Siteleri, Facebook,Twitter, Oteller en_US
dc.title An analysis of the usage of facebook and twitter as a marketing tool in hotels en_US
dc.title.alternative Twitter ve facebook'un otellerde bir pazarlama aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir analiz en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account