Abstract:
Günümüzün küresel ve rekabetçi is dünyasında, faaliyetlerinde sosyal ve çevresel konuları ihmal ederek sadece finansal konulara odaklanan isletmeler, uzun vadede sürdürülebilirliklerini saglayamazlar. Tüm isletmeler için çevresel performans, önemli bir basarı ölçüsüdür. Bu baglamda çevresel muhasebe, isletme içi kararlarda bir yönetim muhasebesi aracı olarak kullanılmakta ve çevresel önlemlerin yarattıgı fayda ve maliyetleri toplu olarak kayıt etme fırsatı yaratmaktadır. Bu çalısma, çevresel muhasebenin farklı boyutlarına yogunlasmakta ve otel isletmeleri açısından önemine dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. In today's global and competitive business world, companies cannot survive in the long term and cannot achieve sustainability by only concerning financial issues and ignoring the social and environmental impacts of their activities. Environmental performance is a very important measure of the success for all companies. Due to this, environmental accounting is used as a management accounting tool for internal business decisions and it gives the opportunity to the corporate to record the cost and benefit of environmental measures. This study concentrates on the different dimensions of the environmental accounting and tries to highlight the importance of the concept within the hotel establishments.