Abstract:
Son yıllarda sayıları giderek artan alısveris merkezleri, özellikle büyüksehirlerde toplumsal yasamın bir parçası haline gelmektedir. Bu çalısma, alısveris merkezleri için önemli bir pazar bölümü olan ve ülkemiz nüfusunun en büyük bölümünü olusturan 15-19 yas grubunun alısveris merkezleri ile ilgili gereksinimlerinin memnuniyetlerini ne düzeyde etkiledigini ortaya çıkararak bir sınıflandırma yapmayı amaçlamaktadır. Çalısmada, &zmir ilinde 359 lise ögrencisinin alısveris merkezleri ile ilgili gereksinimleri Kano modeli ile sınıflandırılmıstır. Sonuçlar, 41 gereksinimden 13'ünün beklenen/dogrusal, digerlerinin ise fark yaratmayan gereksinimler olarak tanımlandıgını göstermektedir. Çalısmanın sonuçlarının alısveris merkezi yönetimlerine gelecegin tüketicileri olarak tanımlanan bu pazar dilimi için pazarlama stratejileri gelistirmede katkı saglayacagı düsünülmektedir. Shopping malls, which have been increasing in number, have become a part of social life, particularly in big cities. This study aims to construct a classification in that it explores to which extent the requirements for shopping malls shape satisfaction level of individuals between the ages 15 and 19, who make up the largest part of the population in Turkey, thus represent a crucial market segment for shopping malls. The requirements of 359 highschool students for shopping malls were classified with Kano model in Izmir. The results show that 13 requirements out of 41 were defined as one-dimensional while the rest were classified as indifferent. The results are expected to contribute to shopping mall managements in developing marketing strategies for this market segment, which is considered as the customers of the future.