DSpace Repository

İşletme Bölümü Öğrencilerinin Bölüm Gereksinimlerinin Kano Modeli ile Sınıflandırılması: Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi Uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author Uca, Melis
dc.contributor.author Menteş, Selim
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:42:06Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:42:06Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2332 NULL
dc.description.abstract Kalite kavramının birçok alanda önem kazanması ve egitimin insan yasamında geçmisten bugüne var olması, bu iki olgunun bir arada ele alınmasını gerekli kılmıstır. Bu amaçla, literatür ve uygulama alanında egitimde kaliteyi ele alan pek çok çalısma bulunmaktadır. Bu çalısma, Dokuz Eylül Üniversitesi, #sletme Fakültesi, #sletme Bölümü ögrencilerinin aldıkları egitim ile ilgili gereksinimlerini sınıflandırıp, önem düzeylerinin analiz edilmesiyle bu alana katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çalısmada nitel ve nicel analiz bir arada uygulanmıstır. Öncelikle yapılan odak grup çalısmaları ile gereksinimler ortaya çıkartılmıs ve 137 ögrenciye yapılan anketler sonucunda bu gereksinimler Kano Modeli ile sınıflandırılmıstır. Buna ek olarak, Analitik Hiyerarsi Süreci (AHS) kullanılarak sınıflandırılan gereksinimlerin önem düzeyleri belirlenmistir. Bu çalısma, isletme bölümünün daha kaliteli egitim verme sürecinde ögrencilerin görüslerine yer vermesine ve daha etkin stratejiler gelistirebilmesine katkıda bulunacaktır. The fact that quality concept has gained importance in many areas and education has existed in human's life from past to present required that these two concepts have been considered together. For this purpose, on the literature and applying areas are many studies examining quality concept in education. This article aims to contribute the research area through the use of the students' of DEU Business Faculty's Business Administration expectations related to their education. Qualitative and quantitative methods have been applied together in the article at issue. Firstly requirements have been found out with focus group studies and then determined expectations via questionnaires applied 137 students have been classified into Kano Model. Addition to these expectations' importance degrees was determined through the use of AHP. This study can contribute that the students' views can be taken place and more effective strategies can be found in the process of giving more qualified education in Dokuz Eylül University, Faculty of Business. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Analitik Hiyerarsi Süreci, Egitim, Kalite, Kano Modeli Analythical Hierarchy Process, Education, Kano Model, Quality en_US
dc.title İşletme Bölümü Öğrencilerinin Bölüm Gereksinimlerinin Kano Modeli ile Sınıflandırılması: Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi Uygulaması en_US
dc.title.alternative CLASSIFICATION OF BUSINESS ADMINISTRATION FACULTY'S STUDENTS EXPECTATIONS WITH USING KANO MODEL : APPLYING OF DEU FACULTY OF BUSINESS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account