Abstract:
Bu çalısma ile Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) sürecinin yardımıyla otomotivsektöründeki "müsteri özel sartları" nın leri Ürün Kalite Planlaması (AdvancedProduct Quality Planning-APQP) sürecindeki adımlarla iliskilendirilmesisaglanacaktır. Bu sekilde, kurulan iliski vasıtasıyla APQP sürecinin hangiadımlarının "müsteri özel sartları" nı karsılamada kritik öneme sahipoldugunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanı sıra "müsteri özelsartları" nın içinden hangi sartların ortak oldugu ve bu sartların APQPsürecindeki hangi adımla daha çok iliskili oldugu belirlenecektir. Böylelikle,otomotiv sektöründeki bir kurulusun, birden fazla müsterisi olmasıdurumunda, bu müsterilerin üzerinde en fazla memnuniyeti saglamak içinhangi APQP elemanlarını daha çok dikkate alması gerektigi ortayakoyulacaktır.In this study, by means of Quality Function Deployment (QFD) process, thesteps of Advanced Product Quality Planning (APQP) are linked with customerrequirements in automotive industry. The aim of the study is to determinewhich basic step of APQP is critically related with which of the definedcostumer requirements. Otherwise, classification of the requirement isintended. The main aspect of this study is to draw some conclusions to acompany which has more than one customer on how to improve its designprocess to maximize customer satisfaction.