DSpace Repository

Türkiye'deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Tatar, Enver
dc.contributor.author Kağızmanlı, Türkan Berrin
dc.contributor.author Akkaya, Adnan
dc.date.accessioned 2015-06-23T16:27:03Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T16:27:03Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/190 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma, teknoloji destekli matematik eğitimi konusunda 2000 ile 2011 yılları arasında Türkiye'de yayınlanan bilimsel çalışmaları demografik bilgi, anahtar kelime ve metodoloji açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Veriler Türkiye'de yayınlanan 32 hakemli dergide bulunan 126 makaleden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; çalışmaların büyük bir bölümünün (%76) bir ya da iki yazarlı olduğu, çalışmalarda matematik konu alanına özgü anahtar kelimelerin oldukça az kullanıldığı (%11), matematik eğitimi konu alanında en fazla "matematik eğitimi-öğretimi", "öğretmen adayları" ve "tutum" anahtar kelimelerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Matematik yazılımlarının kullanımının az olduğu bu çalışmalarda araştırmacılar çoğunlukla, örneklem olarak lisans öğrencilerini, veri toplama aracı olarak anketi tercih etmişlerdir. Nitel araştırmaların, nicel araştırmalar ile aynı sıklıkta kullanıldığı bu çalışmalarda nicel veri analizinde ortalama, standart sapma ve t-testinin; nitel veri analizinde ise daha çok betimsel analizin yapıldığı belirlenmiştir. This study has been conducted to examine the researches, which have been published between 2000 and 2011 on technology-assisted mathematics instruction in Turkey, in terms of demographic information, keywords and methodology. The data have been obtained from 126 articles in 32 refereed journals published in Turkey. Upon the analysis of the obtained data, it has been observed that a great deal of the studies (76%) have one or two writers; keywords particular to mathematics subject area were used quite less (11%) in the studies; and "mathematics education-teaching", "prospective teachers" and "attitude" keywords were used the most in the mathematics education subject area. The researchers mostly preferred undergraduate students as sample, and survey as data collection tool in these studies in which the use of mathematic software is low. In these studies where qualitative researches were used with the same frequency as the quantitative researches, it has been determined that mean, standard deviation and t-test were used in quantitative data analysis whereas descriptive analysis was rather used in qualitative data analysis. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Matematik eğitimi; teknoloji destekli matematik eğitimi; matematik yazılımları; eğitim araştırmaları; araştırma yöntemleri;Mathematics education; technology-assisted mathematics instruction; mathematics software; educational researches; research methods;</p> en_US
dc.title Türkiye'deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi en_US
dc.title.alternative CONTENT ANALYSIS OF THE RESEARCHES ON TECHNOLOGY-ASSISTED MATHEMATICS INSTRUCTION IN TURKEY en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account