Abstract:
Bu çalışma, teknoloji destekli matematik eğitimi konusunda 2000 ile 2011 yılları arasında Türkiye'de yayınlanan bilimsel çalışmaları demografik bilgi, anahtar kelime ve metodoloji açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Veriler Türkiye'de yayınlanan 32 hakemli dergide bulunan 126 makaleden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; çalışmaların büyük bir bölümünün (%76) bir ya da iki yazarlı olduğu, çalışmalarda matematik konu alanına özgü anahtar kelimelerin oldukça az kullanıldığı (%11), matematik eğitimi konu alanında en fazla "matematik eğitimi-öğretimi", "öğretmen adayları" ve "tutum" anahtar kelimelerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Matematik yazılımlarının kullanımının az olduğu bu çalışmalarda araştırmacılar çoğunlukla, örneklem olarak lisans öğrencilerini, veri toplama aracı olarak anketi tercih etmişlerdir. Nitel araştırmaların, nicel araştırmalar ile aynı sıklıkta kullanıldığı bu çalışmalarda nicel veri analizinde ortalama, standart sapma ve t-testinin; nitel veri analizinde ise daha çok betimsel analizin yapıldığı belirlenmiştir.
This study has been conducted to examine the researches, which have been published between 2000 and 2011 on technology-assisted mathematics instruction in Turkey, in terms of demographic information, keywords and methodology. The data have been obtained from 126 articles in 32 refereed journals published in Turkey. Upon the analysis of the obtained data, it has been observed that a great deal of the studies (76%) have one or two writers; keywords particular to mathematics subject area were used quite less (11%) in the studies; and "mathematics education-teaching", "prospective teachers" and "attitude" keywords were used the most in the mathematics education subject area. The researchers mostly preferred undergraduate students as sample, and survey as data collection tool in these studies in which the use of mathematic software is low. In these studies where qualitative researches were used with the same frequency as the quantitative researches, it has been determined that mean, standard deviation and t-test were used in quantitative data analysis whereas descriptive analysis was rather used in qualitative data analysis.