DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Satın Alma Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ÇAKIR, Fatma
dc.contributor.author DEMİR, Neslihan
dc.date.accessioned 2015-09-30T15:17:51Z NULL
dc.date.available 2015-09-30T15:17:51Z NULL
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/1846 NULL
dc.description.abstract Gelişen teknolojinin etkilediği tüm sektörlerde olduğu gibi sosyal hayatta da teknolojinin beraberinde getirdiği bütün araçlara talep gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle değişimlere karşı adaptasyonu daha kolay olan üniversite öğrencilerinin, iletişim ve bilişim teknolojilerine duyduğu merak ve ilgi, akıllı telefon gibi işlevselliği daha yüksek olan araçların tüketimini gittikçe arttırmaktadır. Bu bakış açısıyla, araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin akıllı telefon satın alma tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında anket uygulaması yapılmış ve elde edilen veriler ışığında faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre üniversite öğrencilerinin akıllı telefon satın alma tercihlerini; ürün özellikleri, marka ve reklam çabalarının etkilediği ortaya çıkmıştır. Influences of emerging technologies in all sectors as well as in social life brought about preferences for all devices is increasing more and more. Particularly, since university students' adaptation is easier than others, their curiosity and concern about communication and information technologies make the preferences of purchasing advanced technologic devices such as smartphones steadily enhanced. With this standpoint, the aim of this study is to determine preferences of university students' purchasing smartphone. In the scope of this study, questionnaire was applied and factor analysis, correlation analysis, regression analysis were performed in the light of obtained data. According to findings, it was found out that product features, brand and advertising efforts affected the preferences of purchasing smartphones. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi en_US
dc.subject akıllı telefon, akıllı telefon satın alma tercihi, smartphone, preferences of purchasing smartphone JEL Sınıflandırma Kodları: M30, L86, L96 en_US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Satın Alma Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma en_US
dc.title.alternative A Study on Determining Preferences of University Students' Purchasing Smartphone en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account