Abstract:
 Bu araştırmada pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans  arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapısal eşitlik modelinden (YEM) yararlanılmıştır.  Araştırmanın ana kütlesini Türkiye'nin Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren küçük ve  orta boy işletmeler (KOBİ) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kullanılabilir durumda  599 adet anket elde edilmiştir. Pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel  performans arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve pazar odaklılığın nitel performans  üzerindeki etkisinde, öğrenme odaklılığın ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisinin  araştırılması amacıyla oluşturulan modelin sonuçlarına göre; pazar odaklılık değişkeninin  öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans değişkenleri üzerinde anlamlı ve pozitif  etkileri vardır. Ayrıca pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde öğrenme  odaklılık ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisi olduğu görülmüştür.   In this research, the relationship among market orientation, learning orientation,  innovativeness and qualitative performance is investigated using Structural Equation  Model (SEM). Population of this study is the managers of Small and Medium-Sized  Enterprises (SMEs) operating in Marmara Region in Turkey. 599 of the questionnaires  collected are available within the scope of the research. Subject of the study is to reveal the  relations among market orientation, learning orientation, innovativeness, and qualitative  performance and to investigate the impact of market orientation on qualitative performance  with moderator effects of learning orientation and innovativeness. According to the results  of the model, market orientation variable has significant and positive effects on learning  orientation, innovativeness and qualitative performance variables. In addition, learning  orientation and innovativeness play moderator role in the impact of market orientation on  qualitative performance