Abstract:
Örgüt ikliminin yönetimi, organizasyonlarda yeniliğin geliştirilmesi açısından oldukçaönemlidir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı örgüt iklimi boyutlarının (örgütselcesaretlendirme, yönetim desteği, takım desteği, otonomi, katılım esnekliği, iletişim)yeniliğe destek algısı üzerindeki etkilerini incelemektir. Burada amaç, yeniliği artıracakya da engelleyecek örgüt iklimi faktörlerini belirlemeye çalışarak, işletme yöneticilerineyardımcı olmaktır. Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren 86 işletmeden elde edilenveriler, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek üzere kullanılmıştır. Veriler, faktöranalizinden sonra korelasyon analizi ve regresyon modelleri ile analiz edilmiştir.Araştırma bulguları, örgüt iklimi boyutlarının yeniliğe destek algısını etkilediğinigöstermektedir. The management of organizational climate is fairly important in terms of improvinginnovation in organizations. For that reason, the aim of this study is to investigate theeffects of organizational climate dimensions (organizational encouragement,supervisory support, team support, otonomy, participation flexibility andcommunication) on perception of support for innovation. Here the aim is trying to helpadministrators by determining the factors that increase or prevent innovation. Dataobtained from 86 enterprises that are operating in Kocaeli is used in order to analyzethe relationships among variables. After factor analysis, data is tested throughcorrelation analysis and regression analysis. The findings of research indicate thatorganizational climate dimensions affect perception of support for innovation.