Abstract:
Günlük yaşamda insanlar, karar verme sorunu ile karşı karşıya kalmaktadır. Verilmekzorunda olunan bir kısım kararlar oldukça basit iken; büyük bir kısmı, verilen kararıetkileyen faktörler arasında etkileşimler nedeniyle analiz yapmayı gerektirmektedir. Budurumda çok kriterli karar verme kavramı ortaya çıkmıştır. Analitik Ağ Süreci (AAS),çok kriterli karar verme yöntemlerinden biridir. AAS, Analitik Hiyerarşi Sürecinin dahagenel biçimi olup bileşenler arasındaki ilişkileri ve yönleri tanımlayarak bir serimşeklinde ifade etmektedir.Çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemi olan AAS yöntemi ile ülkemizde güngeçtikçe yaygınlaşan doğalgaz yakmak üzere geliştirilmiş olan kombi katkaloriferlerinin 2006 yılında doğalgaz ile tanışan Denizli ilindeki seçim problemiüzerinde durulacaktır. Bu anlamda müşteri memnuniyeti ile çok yakından ilgili olankombi seçimi problemi, AAS yöntemi ile modellenmeye çalışılacak ve seçim modelinegiren kriterlerin ağırlıkları bulunmaya çalışılacaktır. People face with the problems of making decision in daily life. While some decisionsare so simple; most of them require making analysis because of the interactions betweenthe influencial on factors the decision. In this manner, the concept of multi criteriadecision making is emerged. Analytic Network Process (ANP) is one of the multi criteriadecision making method. The ANP is a general form of AHP and expresses as networkby identifying relations between parts and directions.In this study, ithas been emphasized on the ANP method which is a multi criteria decionmaking and on the selection prolem of combi boilers developed for burning natural gas and also becoming common day by day in Denizli where the natural gas was introducedin 2006.However,the selection problem of combi releted to customer satisfaction hasbeenstudied to modelise with the ANP method and it has been tried to be found theweights of criteria inculuding the selection problem.