Abstract:
Gıda ürünleri tüketicilerin zorunlu ihtiyaçları içinde ilk sırayı almakta ve gelir düzeyine bağlı olarak aile harcama bütçesi içindeki önemi değişik oranlarda ortaya çıkmaktadır. Gelir düzeyinin alt katmanlarına inildikçe harcamalar içindeki payı yükselmektedir. Bunun yanında tüketicilerin eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünleri tüketim bilinci giderek artmaktadır. Bu eğilimler işletmelerin özellikle ürüne ilişkin kararlarını yakından etkilemektedir. Bu çalışmada tüketicinin gıda ürünlerine yönelik tüketim kararını bilinçli olarak verip vermediğini ve ürüne ilişkin besleyicilik değeri ile ilgilenip ilgilenmediğini ve başlıca ürün özelliklerini nasıl algıladığı ortaya çıkartılmaya çalışılmaktadır.