DSpace Repository

Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author SARI, Ahmet
dc.contributor.author ÖZER, Hüseyin
dc.date.accessioned 2015-09-30T14:13:46Z NULL
dc.date.available 2015-09-30T14:13:46Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/1463 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın başlıca amacı, üniversite öğrencilerinin başarılarını etkileyen temel faktörleri tespit etmek ve bunların söz konusu öğrencilerin başarıları üzerindeki etkile-rinin büyüklüğünü ve yönünü belirlemektir. Bu amaçla oluşturulan bir kovaryans analizi modeli, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine uygula-nan ve değerlendirmeye alınan 431 anketten elde edilen yatay kesit veriler kullanılarak tahmin edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğrencinin derslere devamsızlığı, din-lenme ve eğlence yerlerinde geçirdiği süre, sınıfı, bölümü, okuduğu bölümü sevip sevmediği, sınavlara kimin notları ile hazırlandığı hususlarının öğrencinin başarısı üzerinde %5 önem düzeyinde istatistik bakımdan anlamlı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, söz konusu fakültede bir öğrencinin onur listesine girme olasılığı %14,42 ve yüksek onur listesine girme olasılığı da %2,94 olarak hesaplanmıştır.AbstractThe main objective of this study is to determine the factors influencing the success of the undergraduates and direction and size of their impacts. For this purpose, a cova-riance analysis model is estimated by ordinary least squares (OLS) method, using cross-section data compiled from a questionnaire applied to the 431 students of the Faculty of Economic and Administrative Sciences (FEAS), Ataturk University during the period of March-2008. According to the empirical findings; discontinuity to classes, time spend-ing in places of rest and amusement, class, department, attachment to the department,ownership of lecture notes used for exams of a student are the factors statistically sig-nificant at the level of 5 percent, affecting his/her achievement. Moreover, the probabili-ty of being in the list of honorary students and high honorary students for a student is computed as 14,42% and 2,94%, respectively. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi en_US
dc.subject Başarı, Üniversite öğrencisi, Kovaryans analizi modelleri, Kukla değişken, Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi (İİBF), Atatürk ÜniversitesiSuccess, Undergraduate, Covariance analysis models, Dummy va-riables, Faculty of Economic and Administrative Sciences (FEAS), Ataturk University en_US
dc.title Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama en_US
dc.title.alternative Determination of the Factors Influencing the Success of the Undergraduates by a Covariance Analysis Model: An Application for the Students of the Faculty of Economic and Administrative Sciences (Feas), Atatürk University en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account