dc.contributor.author |
Karataş, Hülya
|
|
dc.contributor.author |
Öztürk, Candan
|
|
dc.date.accessioned |
2024-01-24T08:54:24Z |
|
dc.date.available |
2024-01-24T08:54:24Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/13990 |
|
dc.description.abstract |
Okul ortamında sık görülen zorbalık, güç dengesizliği olan öğrenciler arasında, tekrarlayıcı ve kasıtlı özellikte yapılan saldırgan davranışlardır. Zorbalığın önlenmesi ve okul çocuklarına sağlıklı bir öğrenme ortamı sağlanması okul hemşiresinin görevleri arasında yer almaktadır. Zorbalığın önlenmesinde, teoriye dayalı olarak girişim programlarının hazırlanması soruna sistematik yaklaşımı sağlamasının yanısıra uygulanacak girişimlere de yön vermektedir. Bu derlemenin amacı, zorbalık kavramının Bandura’nın Sosyal Bilişsel Teori’sine dayalı olarak açıklanması ve önlemeye yönelik girişimlerin tanımlanmasıdır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Etkili Hemşirelik Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Zorbalık, Bandura, sosyal bilişsel teori, okul hemşireliği, okul çocuğu |
tr_TR |
dc.subject |
Bullying, Bandura, social cognitive theory, school nursing, schoolchild |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal Bilişsel Teori İle Zorbalığa Yaklaşım |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Approach to Bullying with Social Cognitive Theory |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |