DSpace Repository

Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramıyla İlgili Bir Gözden Geçirme

Show simple item record

dc.contributor.author Başkale, Hatice
dc.contributor.author Bahar, Zuhal
dc.date.accessioned 2024-01-18T14:37:24Z
dc.date.available 2024-01-18T14:37:24Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/13978
dc.description.abstract Piaget çocuğun çevresindeki dünyayı anlama ve öğrenmesinde bilissel gelisiminin önemli olduğunu belirtmistir. Çocuğun yas dönemine özgü eğitim verilmesi gereklidir. Bundan yola çıkarak bu literatür taramasının amacı Piaget’nin Bilissel Gelisim Kuramı’nın çalısmalarda nasıl kullanıldığını incelemektir. Örneklem grupları okul öncesi (islem öncesi) ve okul dönemindeki (somut islemler) çocukları kapsayan çalısmalar; amaç, konu alanı, katılımcılar, girisim tipi ve sonuç ölçümleri açısından ele alınmıstır. İncelemeye alınan onyedi makale Piaget’nin kuramının beslenme ya da beslenme dısı arastırmalarda kullanılmıs olmasına göre iki boyutta gözden geçirilmistir. Đnceleme sonucunda hem pediatri hem de halk sağlığı alanlarındaki hemsirelerin çocuklara eğitim verirken Piaget’nin kuramını kullanabilecekleri önerilmektedir. Böylece çocuğun yas ve bilissel gelisimine yönelik daha etkili eğitimler planlanabilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Etkili Hemşirelik Dergisi tr_TR
dc.subject Piaget, bilissel gelisim kuramı, çocuk, hemsirelik tr_TR
dc.subject Piaget, cognitive development theory, child, nursing tr_TR
dc.title Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramıyla İlgili Bir Gözden Geçirme tr_TR
dc.title.alternative A Review Of Piaget’s Cognitive Development Theory tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account