dc.contributor.author |
Başkale, Hatice
|
|
dc.contributor.author |
Bahar, Zuhal
|
|
dc.date.accessioned |
2024-01-18T14:37:24Z |
|
dc.date.available |
2024-01-18T14:37:24Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/13978 |
|
dc.description.abstract |
Piaget çocuğun çevresindeki dünyayı anlama ve öğrenmesinde bilissel gelisiminin önemli olduğunu belirtmistir. Çocuğun yas dönemine özgü eğitim verilmesi gereklidir. Bundan yola çıkarak bu literatür taramasının amacı Piaget’nin Bilissel Gelisim Kuramı’nın çalısmalarda nasıl kullanıldığını incelemektir. Örneklem grupları okul öncesi (islem öncesi) ve okul dönemindeki (somut islemler) çocukları kapsayan çalısmalar; amaç, konu alanı, katılımcılar, girisim tipi ve sonuç ölçümleri açısından ele alınmıstır. İncelemeye alınan onyedi makale Piaget’nin kuramının beslenme ya da beslenme dısı arastırmalarda kullanılmıs olmasına göre iki boyutta gözden geçirilmistir. Đnceleme sonucunda hem pediatri hem de halk sağlığı alanlarındaki hemsirelerin çocuklara eğitim verirken Piaget’nin kuramını kullanabilecekleri önerilmektedir. Böylece çocuğun yas ve bilissel gelisimine yönelik daha etkili eğitimler planlanabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Etkili Hemşirelik Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
Piaget, bilissel gelisim kuramı, çocuk, hemsirelik |
tr_TR |
dc.subject |
Piaget, cognitive development theory, child, nursing |
tr_TR |
dc.title |
Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramıyla İlgili Bir Gözden Geçirme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A Review Of Piaget’s Cognitive Development Theory |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |