dc.contributor.author |
GÜMÜŞGERDANLI, Çiğdem
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-27T16:49:33Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-27T16:49:33Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/13401 |
NULL |
dc.description.abstract |
Amaç: Bu çalışmanın amacı yenidoğan (yedi günlük) ratlarda tekrarlayan izofluran uygulamasının öğrenme ve bellek üzerine olası etkisini araştırmaktır.Gereç ve Yöntem: Anestezi grubu (n:13) : bir kez anestezi uygulanan grup (GA1) (n:7) ve beş kez anestezi uygulanan grup (GA5) (n:6) olarak iki gruba ayrıldı ve 6 L.dk-1 akım hızında oksijen içinde %1.5 konsantrasyonda izofluran ikişer saat tekrarlayan dozlarda uygulandı. Kontrol grubundaki ratlar (GK) (n:8) ise oda havasında solutuldu. Tüm ratlar uygulamadan sonra standart koşullarda izlendi. Morris Su Tankı testi (MST) ile beş hafta sonunda öğrenme ve bellek testleri uygulandı.Bulgular: Öğrenme sürecinin ikinci, üçüncü ve dördüncü gününde deney gruplarının platformu bulma süresinin kontrole göre daha uzun olduğu görüldü. Hatırlama deneyi olan beşinci gün deneyinde (probe trial) bir kez grubunun diğer gruplara göre hedef kadranda daha az (p<0.001), karşı kadranda ise daha fazla zaman geçirdiği gözlendi (p<0.05). Tartışma ve Sonuç: Morris Su Tankı testinde GK' nın GA1 ve GA5' den, GA5'in ise GA1' den daha başarılı olması izofluranın öğrenme ve bellek fonksiyonlarını bozduğunu ancak tekrarlayan izofluran uygulamasının koruyucu etkisi olduğunu düşündürmektedir. Sonuç olarak yenidoğan dönemindeki ratlara tekrarlayan dozlarda uygulanan %1.5 izofluran anestezisinin ilerleyen dönemde öğrenme ve bellek fonksiyonlarını bozduğu gösterilmiştir.Aim: The aim of this study is to investigate the effects of repetitive isoflurane anesthesia during newborn period of rats on learning and memory skills.Material and Method: Anesthesia group (n:13): divided into two as one time isoflurane anesthesia group (GA1) (n:7) and five times isoflurane anesthesia group (GA5) (n:6) and %1.5 isoflurane concentration in 6 L.dk-1 oxygen two hours/day performed repetitively. The rats in the control group (GK) (n:8) breath in normal room air. All rats had standard conditions after anesthesia and Morris Water Maze test was performed at the end of fifth week to determine learning and memory skills. Results: Memory test was performed on the fifth day (probe trial) and it was observed that one time anesthesia group stayed less in the target area (p<0.001) and longer in the opposite area than other groups (p<0.05). The time to find the platform was longer in the anesthesia groups than the control group for four days' learning process in Morris Water Maze test (p=0.082). Discussion and Conclusion: GK' s performance was better than GA1 and GA5 and GA5' s performance was better than GA1 in Morris Water Maze Task. These findings confirm that isoflurane impairs the learning and memory abilities but repeated isoflurane anesthesia protects these skills. In this study it has been shown that isoflurane anesthesia at %1.5 concentration administered to newborn rats causes learning and memory deficits in declining ages. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
İzofluran, rat, Morris Water mazze, öğrenme ve bellek |
en_US |
dc.title |
Yenidoğan ratlarda tekrarlayan izofluran uygulamasının öğrenme ve bellek üzerine olası etkileri |
en_US |
dc.title.alternative |
The effects of repetitive isoflurane anesthesia during newborn period of rats on learning and memory skills |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |