DSpace Repository

Anestezi uzmanlarının rejyonal blok tekniklerini öğrenme ve uygulama durumlarının değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author BAYDAR, Hakan
dc.date.accessioned 2015-11-27T16:29:58Z NULL
dc.date.available 2015-11-27T16:29:58Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/13067 NULL
dc.description.abstract Amaç: Bu kesitsel anket çalışmasının amacı, Anestezi ve Reanimasyon uzmanlarının uzmanlık eğitimleri süresince rejyonal blok tekniklerini öğrenme yöntemleri ile uzmanlık yaşamlarında rejyonal blok uygulama durumlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Dokuz Eylül Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırma Değerlendirme Komisyonu ve İzmir İl Sağlık Müdürlüğü onayı alındıktan sonra İzmir'de görev yapan 228 anestezi uzmanının 4 bölüm ve 49 sorudan oluşan bir anketi doldurması istendi. Yaşları 30-65; uzmanlık yılları 1-33 yıl arası olan 188 anestezi uzmanı çalışmaya katıldı. Eğitim yeterliliği için uzmanlık eğitimi boyunca en az 50 spinal, 50 epidural ve 50 periferik sinir bloğu uygulaması yapması koşulu arandı. Uzmanlara 2009 yılında uyguladıkları spinal, epidural ve periferik blok sayıları soruldu, blok uygulama sayılarının ortancası hesaplandı ve çalışma grubu "ortanca ve üstünde uygulama yapıyor" ya da "ortancanın altında uygulama yapıyor" şeklinde gruplandırıldı. Bulgular: Eğitim yeterliliği oranları spinal, epidural ve periferik blok için sırasıyla % 98.1, % 92.5, % 62.3 olarak saptandı. Eğitimi yeterli olan (p=0.023), 40 yaş ve üzeri (p=0.003), 10 yıl ve üzeri uzmanlık yılı olan (p=0.030), yurt içi başka bir merkezde rejyonal blok rotasyonu yapan (p=0.000), periferik blok eğitiminin (p=0.000) ve uygulamasının (p=0.012) yeterli olduğunu düşünen ve yenilikleri takip eden (p=0.000) katılımcıların 2009 yılında anlamlı olarak daha fazla periferik blok yaptıkları saptandı. Yenilikleri basılı materyaller (p=0.030), bilimsel etkinlikler (p=0.000) ve internet siteleri (p=0.020) aracılığıyla izleyenlerin anlamlı olarak daha fazla periferik blok yaptıkları belirlendi. Santral blok uygulamasının yeterli olduğunu düşünen (p=0.029) ve devlet hastanesinde ya da özel hastanede (p=0.017) çalışan katılımcıların anlamlı olarak daha fazla santral blok yaptıkları saptandı. Sonuç: Uzmanlık eğitimi sırasında santral blokların periferik bloklara göre daha yüksek oranda öğrenildiği; uzmanlık sonrası pratiklerinde eğitim ve uygulama yeterliliği ile yenilikleri takip etmenin periferik blok yapmayı olumlu yönde etkilediği; ayrıca, eğitim hastanelerine kıyasla devlet hastaneleri ve özel hastanelerde santral blokların daha çok yapılıyor olmasının nedeninin araştırılması gerektiği kanısına varılmıştır. Objective: The aim of this cross-sectional study is to determine the factors affecting the learning methods and practice status of anesthesiologists in regional block techniques during and after residency. Material and Method: After approval of Dokuz Eylul University Non-Invazive Clinical Research Evaluation Comission and The Provincial Health Directorate of Izmir, 228 anesthesiologists were asked to response a survey including 4 parts and 49 questions. One hundred and eighty-eight anesthesiologists between 30-65 years of age and 1-33 years of speciality responsed the survey. Education proficiency was determined by at least 50 spinal, 50 epidural and 50 peripheral blocks practice during residency. Specialists were asked for their spinal, epidural and peripheral block counts in 2009, median of block practice counts were calculated and study group was classified as " practicing at and over median" or " practicing under median". Results: Education proficiency ratios for spinal, epidural and peripheral blocks were found as 98.1 %, 92.5 % and 62.3 %, respectively. It is determined that participants who have adequate education (p=0.023), are at the age of 40 and over 40 (p=0.003), have speciality years of 10 and more (p=0.030), attended to a regional block rotation at an another national center (p=0.000), are considering their peripheral block education (p=0.000) and practice (p=0.012) as adequate and are following innovations have performed more peripheral blocks during 2009. Participants who follow innovations by pressed materials (p=0.030), scientific activities (p=0.000) and web sites (p=0.020) perform significantly more peripheral blocks. It is determined that participants who think central block practice as adequate (p=0.029) and who work at state or private hospitals perform significantly more central blocks (p=0.017). Conclusion: Central blocks are learned in higher ratios than peripheral blocks during residency period; in practice after residency educational and practical proficiency together with following innovations affect positively the peripheral block practice.Besides all, we concluded that the reason why central blocks are being performed more in state and private hospitals than in teaching hospitals, has to be investigated. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi en_US
dc.subject Rejyonal anestezi, eğitim, periferik sinir bloğu, santral blok,Regional anesthesia, education, peripheral nerve block, central block en_US
dc.title Anestezi uzmanlarının rejyonal blok tekniklerini öğrenme ve uygulama durumlarının değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of learning and practice status of anesthesia specialists in regional block techniques en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account