DSpace Repository

Adli otopsi eğitiminin tıp fakültesi öğrencilerinin bilgi, tutum ve duygudurumuna etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author PETEKKAYA, SEMİH
dc.date.accessioned 2015-11-27T16:24:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-27T16:24:02Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12965 NULL
dc.description.abstract Giriş ve Amaç: Otopsi uygulaması tıp eğitiminin vazgeçilmez bir parçası olmakla birlikte travmatize edici bir süreçtir. Dönem 5 öğrencilerimizin bilgi ve tutumları "Ölümün Medikolegal Yönü" TASK'ına katıldıktan sonra değişmekte ve adli otopsi uygulamasından fiziksel ve duygusal olarak etkilendikleri gözlenmektedir. Çalışmamızda Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 5 öğrencilerinin, TASK uygulamasından sonra bilgi düzeyleri ve tutum değişiklikleri ile fiziksel ve duygusal olarak etkilenme durumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: 2009-2010 ve 2010-2011 öğretim yılında Ölümün Medikolegal Yönü TASK'ına katılan Dönem 5 öğrencileri, kontrol grubu olarak 2009-2010 öğretim yılı Dönem 6 ve 2010-2011 öğretim yılı Dönem 1 öğrencileri çalışmaya alınmıştır. Hazırlanan anket formlarıyla dönem 5 öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri, adli otopsi konusundaki bilgi ve tutumları, adli otopsi uygulamasına ilişkin görüşleri, otopsi uygulaması öncesi ve sonrası kaygı düzeyi ve somatizasyon bulguları yönünden araştırılmıştır. Bulgular: Çalışmamıza katılan 422 tıp fakültesi öğrencisinin 86 (% 20)'sı Dönem 5, 227 (%54)'si Dönem 1 ve 109 (%26)'u Dönem 6 öğrencisi idi. Öğrencilerin %96,2'si adli otopsinin tıp eğitimine katkısı olduğunu ve %93,5'i adli tıp uzmanı olmayan hekimlerin adli otopsi uygulaması yapmasının uygun olmayacağını belirtmişlerdir. Dönem 5 öğrencilerinin kaygı düzeylerinin otopsi uygulaması ile ilk karşılaşmada arttığı, TASK'ın son günü ise kaygı düzeyinin azaldığı, kız öğrencilerin kaygı düzeylerinin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Tartışma ve Sonuç: Çalışmamızda, öğrencilerin adli otopsi uygulamalarının olumsuz fiziksel koşullarda yapıldığını belirttikleri ve bu durumun öğrencilerin adli otopsi uygulaması hakkındaki düşüncelerini de olumsuz etkilediği gözlendi. Adli otopsilerin ulusal ve uluslararası protokollere uygun koşullarda gerçekleştirilmesi için gerekli maddi olanağın sağlanmasının ve bunun için karar mekanizmalarının, adli otopsilerin bireylerin haklarının korunması ve toplumun adalete güven duymasındaki yeri ve önemini göz önünde bulundurmalarının önemli olduğu kanaatindeyiz. Öğrencilerin ilk kez katıldıkları adli otopsi uygulamasından olumsuz etkilendikleri ve kaygı düzeylerinin arttığı gözlendi. Bu olumsuzlukların azaltmak için TASK öncesi yapılan tanıtım dersinin, Tıp Eğitimi ve Psikiyatri Anabilim Dalları'nın görüş ve destekleriyle yeniden gözden geçirilmesinin uygun olacağını düşünüyoruz. Aim: Class 5 student's knowledge and attitude are changed after joining "Medicolegal Aspects of Death" TASK programmeand autopsy are affected students physical and emotional. In this study, we aimed Dokuz Eylül University Faculty of Medicine of Class 5 students after the TASK application, changing of knowledge, attitudes and changes in the affected states to assess the physical and emotional. The goal of this study is to evaluate the effects of knowledge, addition, physical and emotional behavior changes after the TASK application on Class 5 students. Method: Our study is focused on Class 5 students who attended to "Medicolegal Aspects of Death" TASK programme in 2009-2010 and 2010-2011 academic year, 2009-2010 academic year of Class 6 and 2010-2011 academic year of Class 1 students. We investigated the sociodemographic characteristics, knowledge and attitudes about autopsy, comments relating to the application of medicolegal autopsy, before and after application of the autopsy findings in terms of levels of anxiety and somatization of Class 5 students with the questionnaire. Results: 422 medicine students who are 86 (% 20) class 5, 227 (%54) class 1, 109 (%26) class 6, participate the questionnare. % 96,2 of them think that medicolegal autopsy contribution to their medical education and % 93,5 of them think that non- forensic expert physicians is not appropriate to the application of forensic autopsy. Class 5 students' anxiety levels increase in the first encounter with post-mortem practice, the last day of TASK's primary decrease in anxiety level, female students had higher anxiety levels than males. Somatization symptoms decreased after the application of autopsy. Discussion and Conclusion: In this study, students' said that forensic autopsy applications were performed in inappropriate conditions and this situation was adversely affected students' thoughts about implementation of forensic autopsies. We believe that in order to perform the forensic autopsies in suitable conditions according to national and international protocols, financial possibilities should be provided, and also forensic autopsies are very important for the protection of the rights of individuals and importance of society confidence in the justice should be considered. Students who participated for the first time to forensic autopsies, had increased levels of anxiety and adversely affected by the application of forensic autopsies. In order to reduce these negative situations, the education which made before TASK course, should be considered by the Medical Education and Psychiatry Departments again. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi en_US
dc.subject Forensic autopsies, medical education, mood, attitude, knowledge.Adli otopsi, tıp eğitimi, duygudurum, tutum, bilgi en_US
dc.title Adli otopsi eğitiminin tıp fakültesi öğrencilerinin bilgi, tutum ve duygudurumuna etkileri en_US
dc.title.alternative The knowledge, attitude and mood effects of forensic autopsy education to the medical school students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account