DSpace Repository

Yenidoğan sıçanlarda tekrarlayan ketamin uygulamasinin öğrenme ve belleğe etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author KADAM, ZEHRA
dc.date.accessioned 2015-11-27T16:20:46Z NULL
dc.date.available 2015-11-27T16:20:46Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12911 NULL
dc.description.abstract Amaç: N-metil-D-aspartat reseptör blokerlerinin immatür sıçan beyninde doz bağımlı olarak apoptotik nörodejenerasyona yol açtıkları gösterilmiştir. Bu çalışmanın amacı yenidoğan (yedi günlük) sıçanlarda tekrarlayan ketamin uygulamasının öğrenme ve bellek üzerine olası etkisini araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Postnatal 7. günde olan sıçanlar; ikişer saatlik aralıklarla altı kez subkutan 10 mg/kg ketamin uygulanan Grup 1 (G1, n=7), altı kez subkutan 20 mg/kg ketamin uygulanan Grup 2 (G2, n=7) ve altı kez subkutan 10 µcL/gr %0,9 NaCl uygulanan kontrol grubu (GK, n=7) olmak üzere üç gruba bölündü. Tüm sıçanlar ketamin ve %0,9 NaCl uygulamasından sonra iki hafta süre ile Deney Hayvanları Laboratuvarı? nda standart koşullarda izlendikten sonra, öğrenme ve bellek testlerinin yapılacağı Fizyoloji Laboratuvarı? na taşındı ve bir hafta süre ile standart koşullarda izlendi. Morris Su Tankı testi ile üç hafta sonunda öğrenme ve bellek testleri uygulandı. Sonuçlar: Öğrenme ve bellek deneylerinin sonuçları değerlendirildiğinde, ilk dört gün uygulanan öğrenme testlerinde tüm gruplar arasında platformu bulma süreleri benzer bulundu (p>0.05). Beşinci gün uygulanan probe trialde hedef kadranda kalış süreleri üç grup arasında benzer bulundu. Ancak, G1 grubunda aksiyete düzeyini gösteren thigmotaxis davranışı GK grubuna kıyasla daha fazla idi (p<0.002). Tartışma ve Sonuç: Postnatal 7. günde olan sıçanlarda ikişer saat aralıklarla ve altışar kez subkutan olarak 10 mg/kg ve 20 mg/kg dozunda ketamin uygulamasının öğrenme ve bellek testlerinde bozulmaya yol açmadığı saptandı. Aim: N-methyl-D-aspartate receptor blockers results in a dose related increase in apoptotic neurodegeneration in the developing rat brain. The aim of this study is to investigate the effects of ketamine on learning and memory of newborn (7 days old) rats. Material and methods: Seven days old rats were administered 10 mg/kg ketamine Group 1 (G1, n=7) , 20 mg/kg ketamine Group 2 (G2, n=7) and 10 µcL/gr %0,9 NaCl Group control (GK, n=7) using six injections subcutaneously at two hour intervals and divided into three groups in the study. The rats in all groups were looked after in standardized conditions in the Animal Experimental Laboratory for two weeks. Then they were transported to the Phphysiology Laboratory and looked after in standardized conditions. Learning and memory tests were carried out using Morris Water Maze test at the end of the third week of the drug injections. Results: When we evaluated the results of learning and memory tests, we found that platform finding times were similar in all groups in the learning tests performed on the first four days (p>0.05). In probe trial which was performed at the fifth day, target quadrant staying times were also similar in all groups. However, thigmotaxis behaviour which determines anxiety levels of rats was more significant in G1 than GK (p<0.002). Conclusion: Ketamine does not effect memory and learning tests in newborn rats when administered six times subcutaneously with two hour intervals repetetively via doses of 10 mg/kg or 20 mg/kg. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi en_US
dc.subject Ketamin, sıçan, öğrenme ve bellek, Morris Su Tankı Testi,Ketamine, rat, learning and memory, Morris Water Maze test en_US
dc.title Yenidoğan sıçanlarda tekrarlayan ketamin uygulamasinin öğrenme ve belleğe etkileri en_US
dc.title.alternative Effects of repetıtıve ketamıne admınıstratıon on learnıng and memory skılls of newborn rats en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account