DSpace Repository

Turizm bölgesine yönelik talebi etkileyen faktörlerden imaj ve Çeşme örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Akyurt, Hakan
dc.date.accessioned 2015-11-26T15:55:48Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T15:55:48Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12314 NULL
dc.description.abstract Turizm bölgelerinde rekabet koşullarının artması, işletmeleri farklı pazarlama stratejilerini uygulamaya ve bölge kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmaya zorlamaktadır. Bölge özelliklerine uygun bir imajın yaratılması, turist algılamalarında bölge seçim kararını etkilemekte ve pazarlama stratejileri için önemli bir faktör olarak görülmektedir. Turistik bölge imajı, kişilerin seyahat etme davranışlarını doğrudan etkileyen ancak, tek bir faktör ile değil birden çok faktörün birleşimi ile meydana gelmiş bir olgudur. Bu araştırmada, turizm bölgesinin pazarlamasında imajın önemi incelenerek, turizm bölgesi imajı ve imajın talebe etkisi değerlendirilmiştir. Çalışma, üç bölümden oluşmakta, ilk bölümde turizm bölgesi pazarlaması, turizm arz ve talebi ele alınmakta, ikinci bölümde turizm bölgelerinde imaj ve imajın etkileri değerlendirilmektedir. Üçüncü bölümde ise, Çeşme'nin imajı ile ilgili bir alan araştırması yer almaktadır. Araştırma da turizm imajına etki eden ve turistlerin algılamalarını değiştiren faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Turizm bölgesi imajında fiyat, güvenlik, hizmet kalitesi ve çevre faktörlerinin etkili olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Anahtar kelimeler: 1)Turizm Bölgesi İmajı 2) Turizm bölgesi pazarlaması 3) Turizm İmajı Fierce competition in tourist regions forces companies to implement different marketing strategies and utilize the region's resources in a productive manner. Creating a proper image in line with the region's characteristics affects tourists' destination choices and is seen as an important factor for marketing strategies. Tourism destination image directly influences individiuals' travel behaviours which is made up of a mixture of multiple factors. This study examined the importance of image in tourism destination marketing as well as the impacts of image and tourism destination image on supply. The study is composed of three parts; the first part consists of tourism destination marketing, supply and demand. In the second part image in tourist destinations and impact of image are examined. The final part is constructed upon a field study which examined Çeşme's image. This research determined to work, effects of tourism image and tourist perceptions factors. This research deduced that tourism destination image effected by price, safety, service quality and environmental factors. Key words: 1) Tourism Destination Image 2)Tourism Destination Marketing 3) Tourism Image en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Turizm=Tourism Turizm işletmeciliği=Tourism business Turizm bölgeleri=Tourism regions Turizm pazarlaması=Tourism marketing İmaj=Image en_US
dc.title Turizm bölgesine yönelik talebi etkileyen faktörlerden imaj ve Çeşme örneği en_US
dc.title.alternative Image as a factor influencing demand towards a tourist destination: case of Çeşme en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account