DSpace Repository

Lojistikte hız yönetimi: Küresel bir işletmede hız matrisinin uygulanması

Show simple item record

dc.contributor.author Bilgili, Turhan
dc.date.accessioned 2015-11-26T15:55:34Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T15:55:34Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/12310 NULL
dc.description.abstract Mevcut rekabet ortamında her yönetim metodunun gelişebilmesi için farklı yöntemler uygulanırken, lojistik yönetiminde bu gelişimin öncülüğü 1990'lı yılların ilk çeyreğinde tarihte yerini almış ve "Lojistikte Hız Yönetimi"nin temeli Körfez Harekatı'nda atılmıştır. Lojistikte hız yönetimi; tedarik zinciri yönetiminin bir parçası olarak, müşteri gereksinimlerini karşılayacak tarzda üretim noktasından tüketim noktasına kadar olan süreçte ürün, hizmet ve ilintili bilginin ileri ve geri akışını etkin ve verimli bir şekilde planlama, uygulama ve kontrol etme sanatı olarak tanımlanan lojistik yönetiminde; ulaştırma ve filo yönetimi, depolama, elleçleme (yük aktarma), sipariş karşılama, ağ tasarımı, envanter yönetimi, tedarik/talep planlama ve diğer hizmet sağlayıcıların yönetiminden oluşan faaliyetler yumağında süreçlerini optimize ederek ve mevcut bilgi teknolojilerinin kullanım alanını artırarak lojistik kanalda görülmeyen kesintilere ve engellere karşı önlemler alarak küresel çapta lojistikte üstünlük sağlamak için uğraş verir. Bu anlamda doktora tezindeki temel amaç, keşfe yönelik bir çalışma ile hız yönetimine dayalı rekabet oluşumlarının kendilerini en çok hissettirdikleri lojistik, toplam kalite, bilgi teknolojileri ve hızı oluşturacak süreçler ile entegrasyonunu inceleyerek, küresel bir lojistik oyuncunun süreçlerinde hızın nasıl oluşması gerektiğini/oluştuğunu teknik programlama ile ortaya çıkarmaktır. Bu maksatla C++ programlama dilini kullanan MATLAB® yazılımı tercih edilmiştir. Doktora tezinin birinci bölümünde, tezin teorik çerçevesi oluşturulmakta ve lojistik yönetimi ve stratejiler açıklanmaktadır. Lojistik ve tedarik yönetimi tanıtılmakla beraber ayrıntıya girilmeksizin fonksiyonellik üzerinde durulmaktadır. Devamında, lojistik analiz ve karar verme süreci, operasyonlar boyutunda incelenmekte ve lojistikteki diğer oyuncuların işlevleri tanıtılmaktadır. İkinci bölümde, toplam kalite yönetimine ait kurallar ve yaklaşımların; hız yönetimi ile bütünleşmesini perçinleyen stratejileri ile uygulama alanları ele alınmaktadır. Geniş bir literatür taraması sonucunda, işletmelerin lojistik ve kalite yönetimine dair ortak paydaları üzerinde çalışılmış ve lojistikte kalite stratejilerinin bileşenleri sınıflandırılmıştır. Üçüncü bölümde, lojistikte bilgi teknolojilerine ait uygulamalar esas alınmış; çağdaş yönetim anlayışında bilgi teknolojilerinin gelişimi, yönetimi ve mimarisi incelenerek sistem ilişkisi irdelenmiştir. Son iki bölümde, hızın yönetim bulgularına ulaşacak şekilde; hız yönetiminin tarihsel süreci ve gelişimi, lojistikte hıza olan gereksinimler, hızın ekonomisi ve analizi ile hızı sağlayan e-ticaret ve işletme stratejilerine değinilmiş; hızı bütünleyen stratejik gereksinimler betimlenmiştir. Beşinci bölümün sonunda; modelleme ve matris çalışması ile lojistik alanda küresel bir oyuncu olan işletmenin mevcut süreçlerinin geliştirilerek hızı nasıl sağlayacağına işaret edilmekte, uygulama sonucunda elde edilen gelişmelere dikkat çekilmektedir. Anahtar Kelimeler: Hız Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Rekabet, Lojistik, Bilgi Teknolojileri, Tedarik Zinciri Yönetimi, Strateji. As different procedures are being applied to enhance every managerial methods in current competitive environment, the pioneering of this progress in logistics have been settled in the history on the first quarter of 1990s and the fundamentals of "Velocity Management in Logistics" have been laid in the Gulf War. Velocity management (VM) in logistics; that part of the supply chain management process that plans, implements, and controls the efficient, effective forward and reverse flow and storage of goods, services, and related information between the point of origin and the point of consumption in order to meet customers' requirements, including the activities' mess of inbound and outbound transportation management, fleet management, warehousing, materials handling, order fulfillment, logistics network design, inventory management, supply/demand planning, and management of third party logistics services providers strives to gain superiority in logistics at global scale while providing hedges against unforeseen interruptions in the logistics pipeline by leveraging information technologies and optimizing these processes. The aim of doctoral dissertation in this sense, by way of an exploratory study, is to expose how velocity is formed/required in the processes of a global logistics player in examining the integration of logistics, total quality, information technologies and the processes which compose velocity where competitive structures based on velocity management most felt themselves by utilizing a technical program. For this purpose, MATLAB® software which benefits C++ programming language has been preferred. In the first chapter of the doctoral dissertation, the theoretic frame of the thesis has been emanated and logistics management and strategies have been elucidated. Together with the introduction of logistics and supply chain, the functionality has been deliberated without detailing. In continuation, logistics analysis and decision making process have been observed in operational dimension and the functions of other logistics players have been noticed. In the second chapter, the practical areas and strategies clinching the integration of VM have been discussed vis-à-vis the rules and approaches pertaining to total quality management. At the end of a broad literature survey, the associating portion related to logistics and quality management of enterprises and the components of quality strategies in logistics have been classified. In the third chapter, the practices of information technologies in logistics have been set; the system relevance has been scrutinized within the aspects of development, management and architecture of information technologies in contemporary managerial understanding. In the last two chapters, the historical background and the progress of VM, the requirement of velocity in logistics, the economy and the analysis of velocity and e-commerce and business strategies enabling velocity have been adverted in the way of managerial conclusions of velocity; strategic requirements completing velocity have been described as well. Through the modeling and matrices study depicted at the end of fifth chapter, it has been pointed how a global player in logistics arena ensures velocity by improving current business process and the enhancements obtained from the implementation of thesis have been attracted into consideration. Key Words: Velocity Management, Total Quality Management, Competition, Logistics, Information Technologies, Supply Chain Management, Strategy. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Tedarik zinciri yönetimi=Supply chain management Toplam kalite yönetimi=Total quality management Lojistik=Logistics Rekabet=Competition Strateji=Strategy Bilgi teknolojisi=Information techology en_US
dc.title Lojistikte hız yönetimi: Küresel bir işletmede hız matrisinin uygulanması en_US
dc.title.alternative Velocity management in logistics: Application of velocity matrix in a global enterprise en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account