dc.description.abstract |
Bugünün rekabet yapısı ve modelleri üzerinde İnternetin ve İnternet uygulamalarının etkileri büyüktür. İnternetin yarattığı değişim, tüm iş süreçlerinde ve pazarlama uygulamalarında etkisini göstermektedir. Geleneksel Pazarlama Yönetim Süreci de bu doğrultuda değişime uğrayarak yeni bir süreç olarak E-Pazarlama Yönetim Sürecini oluşturmaktadır. E-Pazarlama Yönetim Süreci içerisinde E-Konumlandırma kavramı işletme tepe yöneticileri tarafından yürütülmesi gereken stratejik düzeyde bir faaliyettir. E-Konumlandırma stratejilerinin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için işletmenin ve rakiplerin pazardaki stratejik konumlarının sürekli takip edilmesi ve rakiplerden farklılaşılacak stratejik konumlandırma boyutlarının belirlenmesi gerekmektedir. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Yeni Ekonomi, Elektronik Ticaret ve Elektronik Pazarlama kavramları, Elektronik İş, Elektronik Ticaret ve Elektronik Pazarlama arasındaki ilişki ve Elektronik Pazarlamanın yapısı üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde; Pazarlama Yönetim Süreci ve bu sürecin Elektronik Pazarlamaya uyarlanması incelenmektedir. Öncelikle Geleneksel Pazarlama Yönetim Süreci ayrıntılandırılmakta, daha sonra sürecin Elektronik Pazarlamaya nasıl uyarlanabileceği detaylandırılmaktadır. Üçüncü bölümde; Elektronik Pazarlama Yönetim Süreci içinde yer alan E-Pazarlamada konumlanılacak hedef pazarların seçimi ve hedefli pazarlama ilişkisi açıklanarak, Elektronik Pazarlamada konumlandırma stratejileri ayrıntılarıyla incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde; Türkiye'deki Teknoloji Perakendeciliği Sektöründe faaliyet gösteren altı büyük işletmenin Geleneksel ve Elektronik Pazarlama açısından stratejik konumlarının belirlenmesi ve karşılaştırılmasına yönelik analizlere ve elde edilen sonuçlara yer verilmiştir. Internet and Internet applications are very important for today's competetive environment and models. Internet creates some changes and these changes effect the business processes and marketing applications in businesses. Also Traditional Marketing Management Process changes and newly formed as E-Marketing Management Process. The concept of E-Positioning, placed in the context of E-Marketing Management Process, can be defined as a strategic level activity which should be executed by top level managers of enterprises. To implement the E-Positioning strategies succesfully, the strategic positions of businesses and competitors are need to be monitored continuously and the strategic positioning dimensions are need to be predicted. Dissertation consists of four sections. In the first section; New Economy, the concepts of Electronic Trade and Electronic Marketing, Electronic Business, the relationship betwen Electronic Trade and Electronic Marketing and the structure of Electronic Marketing are discussed. In the second section; Marketing Management Process and adapting this process to Electronic Marketing are analysed. Firstly the Traditional Marketing Management Process is detailed and the adoptation of this process to Electronic Marketing is examined. In the third section; the target markets which positioned in E-Marketing, placed in the Electronic Marketing Management Process, and the relationship with target marketing is explained, and the positioning strategies of Electronic Marketing is investigated. Fourth and the last section concludes with a study conducted with six big businesses which operate in Technology Retailing Market in Turkey. In this part, it is aimed to determine and comparing the strategic positions of businesses in terms of Traditional and Electronic Marketing, and analyses related to this aim and findings are investigated. |
en_US |