DSpace Repository

Türk işletmelerinde örgütsel öğrenme, bilişim teknolojileri ve örgütsel bağlam ilişkilerini incelemeye yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Aybas, Meryem
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:52:24Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:52:24Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11374 NULL
dc.description.abstract Bilgi, bugünün hızla degisen çevresel sartlarında küresel pazarda rekabet edebilme yetenegini etkileyen en önemli faktördür. Örgütler için yalnız basına yeterli olmayıp, aynı zamanda bilginin güncellenmesi ve dinamik olarak uygulamaya dönüstürülmesi gereklidir. Örgütsel ögrenme hızla degisen çalkantılı çevrelerde sürekli uyum saglama ve iyilestirmeyi arttıran bir kavram oldugundan yasayabilmeyi saglar. Bilisim teknolojileri örgütsel ögrenmenin temel araçlarından birisi olarak görülebilir. Bilgiye stratejik bir önem veren birçok örgüt bilgi yönetimi ve örgütsel ögrenme faaliyetlerini desteklemek için bilisim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Bu tezin amacı isbirlikçi örgüt kültürü, bilisim teknolojisi yetenegi ve örgütsel ögrenme arasındaki iliskileri incelemektir. _x0001_sbirlikçi örgüt kültürü, açık olarak bilgi paylasımını ve bilginin örgütle bütünlesmesini kolaylastıran, örgütün farklı düzeylerinden katkıları tartısma ve diyalog aracılıgıyla bir araya getiren bir kültürdür. Bilgi teknolojisi yetenegi, isletmenin bilgi teknolojileri hakkındaki bilgisi ve bilgi yönetimine dönük olarak bilgi teknolojilerini kullanmadaki etkililigidir. Örgütsel ögrenme, bilgi edinme ve yaratma aracılıgıyla eylemlerin gelistirilmesi sürecidir. Çalısmanın hipotezlerini test etmek üzere ISO 500 Büyük _x0001_sletme listesinde yer alan isletmeler çerçevesinde görgül bir arastırma gerçeklestirilmistir. Sonuçlar isbirlikçi örgüt kültürünün örgütsel ögrenmeyi destekledigini göstermektedir. _x0001_sbirlikçi örgüt kültürünün aynı zamanda bilgi teknolojisi yetenegi üzerinde de anlamlı bir etkisi vardır. Kültür ile ögrenme arasındaki iliskide bilisim teknolojisi yetenegi (kısmi) aracıdır. Anahtar kelimeler: Örgütsel Ögrenme, Bilisim Teknolojileri, Örgütsel Baglam, _x0001_sbirlikçi Kültür In today's fast changing environment, knowledge is a critical factor affecting an organization's ability to remain competitive in the global marketplace. But organizations not only need knowledgeæ they also need the skills to update and put that knowledge dynamically into practice. Organizational learning, a concept which promotes continuous adaptation and improvement, has therefore provided to survive the current turbulent environment. Organizational learning can be conceived of as a principal means of achieving the strategic challenge of companies. Information technology can be seen as a key tool in organizational learning processes. Given the strategic significance of knowledge, many organizations are adopting information technologies to support their knowledge management and organizational learning activities. The aim of this thesis is to analyze the relations between collaborative organizational culture, information technology competency and organizational learning. Collaborative culture is one which explicitly favors knowledge sharing and knowledge integrating into the organization, encourages debate and dialogue in facilitating contributions from multiple levels of the organization. Information technology competency is the extent to which a firm is knowledgeable about and effectively utilizes IT to manage information within the firm. Organizational learning is the procedures to improve actions through knowledge acquisition and creation. To test the hypothesis of this study, an empirical study has been carried among ISO 500 Large Companies. The results show that collaborative culture encourages the development of organizational learning. Collaborative culture has also a significant effect on information technology competence. The relation between culture and learning is mediated (partially) by information technology competence. Key Words: Organizational Learning, Information Technology, Organizational Context, Collobrative Culture en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Türk işletmelerinde örgütsel öğrenme, bilişim teknolojileri ve örgütsel bağlam ilişkilerini incelemeye yönelik bir araştırma en_US
dc.title.alternative A research on Turkish companies to determine the relations of organizational learning, information technology competency and organizational context en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account