DSpace Repository

Smyrna agora'sından ele geçen roma devri portreleri

Show simple item record

dc.contributor.author Koparal, Tolga
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:51:30Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:51:30Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11362 NULL
dc.description.abstract _x0001_zmir, tarihi boyunca pek çok kentsel yerlesime ev sahipligi yapan Anadolu'nun en eski antik yerlesim merkezlerinden biridir. Mezarlıkbası ya da _x0001_kiçesmelik mevkii adıyla anılan bölgede resmi agora olarak tanımlanan yapı kompleksi kentin Hellenistik ve Roma Dönemine aittir. Kentte ait diger erken yapılar korunmamısken Agora olasılıkla üzerinde 1932 yılına degin yer alan Osmanlı Mezarlıgı sayesinde günümüze ulasabilmistir. "Portre", bir kisinin toplumun diger bireylerinden ayrılan karakteristik özellikleriyle betimlenmesidir. Portrelerin olusumunda modelden kaynaklanan fiziki farklılıklar ve toplumun bireye yükledigi rol etkilidir ve yine kökeninde dini inanısların ve ritüellerin büyük etkisi oldugu görülmektedir. Mısır heykel sanatında bireysel özelliklerin eser üzerine yansıtılmasına yönelik örnekler görülürken Antik Yunan heykel sanatında Geç Klasik evreye kadar portre olarak tanımlanabilecek örnekler görülmez. Portre sanatı Hellenistik Dönem boyunca büyük ilerlemeler kaydetmis ve Roma Döneminde _x0001_mparatorların propaganda amaçlı kullanımları sayesinde yaygınlık kazanmıstır. Bu çalısmada Smyrna Agorasından 1932 yılından günümüze aralıklarla devam eden kazılardan ele geçen 20 Roma devri portresi konu edilmistir. Söz konusu portreler Claudius'lar Dönemi ile MS 4. yüzyıl ortaları arasına tarihlenen 11 erkek 7 kadın ve 2 de yarı islenmis bastan olusmaktadır. Eserlerin tamamı aristokratlar arasından seçilmis ve Roma resmi ideolojisi paralellinde sekillendirilmistir _x0001_zmir, one of the oldest ancient cities in Anatolia has welcomed many civilisations which forms the urban identity of the city. The structure, bearing the characteristics of a State Agora blonging to the Hellenistic-Roman Period is located in the quarter known as Mezarlıkbası/ _x0001_kiçesmelik. While other earlier ruins belonging to the ancient city have not been unearthead up to now, The Agora, survived possibly due to an Otoman cemetery placed on it until 1932. "Portrait" in the depiction of a person by defining the distinct characteristics that differ from other persons in the society. Both the physical differentiations of the person and the role of that person in the society are influential in the course of the production of the portrait, orginally having been influenced by religious beliefs and by rituals. The individual features are sometimes reflected on the Egyptian sculpture while there seems to be no example that could be interpreted as a portrait until the Late Classical Period in the Greek art. The art of portrait during the Hellenistic Period has flourished and has become widespread through their usage as a source of propaganda by the Emperor in the Roman Period. 20 Roman portrasts having been discovered from excavation at Smyrna Agora, which first started to be excavated in 1932 and continues intermittently up to recent times are studied in this dissertation. The relevant portraits cousit of 11 male, 7 female and 2 unfinished examples dating between the Claudians and the Mid. 4 th century A.D.. These portraits are examples of Roman aristocrats and reflect the Roman offical ideology. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Portre=Mask Heykel=Sculpture Roma=Roman Period Smyrna=Izmir Forum=Architectural history en_US
dc.title Smyrna agora'sından ele geçen roma devri portreleri en_US
dc.title.alternative The portraits from smyrna agora en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account