DSpace Repository

Süreç yönetiminde kalite yönetim prensiplerinin uygulanması üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Gonca, Ayşegül
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:50:53Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:50:53Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11352 NULL
dc.description.abstract Her sey hızla degismektedir, müsteri beklentileri de hızla degismektedir. Bu gelisen dünyada sadece en iyi firmalar ayakta kalabilmektedir. Bunun içinde yapılması gereken sey müsteri odaklılıktır. Müsteriye odaklanmak için öncelikle yapılması gereken sey müsteriyi tanımaktır, daha sonra müsterinin ihtiyaç ve beklentilerini bilmek ve bunları karsılamaktır (kalite yönetim prensiplerinden müsteri odaklılık prensibi). Kurulusların müsteri ihtiyaç ve beklentilerini karsılamaları için artık degismeleri ve iyilesmeleri gerekmektedir. Kurulusların performanslarını arttırmaları ve iyilesmeleri için toplam kalite yönetimini ve kalite yönetim prensiplerini benimsemeleri gerekmektedir. Ayrıca kurulusların geleneksel organizasyon düsüncesini terk etmeleri ve kalite yönetim prensiplerinden en önemlisi olan süreç yönetimini benimsemeleri gerekmektedir. Kısacası artık kurulusların süreç bakıs açısıyla bakmayı ögrenmeleri ve süreçleri degistirip, gelistirmeleri gerekmektedir. Kalite yönetim prensiplerinden süreç yönetimi diger kalite yönetim prensiplerini içinde barındırmaktadır. Buna göre süreç yönetimi müsteri odaklılıgı saglar, organizasyondaki faaliyetlere sistematik bir yaklasım getirir, herkesin bu çalısmalara katılmasını saglar (tedarikçilerde dahil), herkesin fikirlerini rahatça dile getirebildikleri bir ortamı saglar, ayrıca süreç yönetimi tek bir defalık bir proje degil sürekli olması gereken bir çalısmadır. Kısacası sürekli iyilesmeyi benimseyen bir yaklasımdır. Hem üretim hem de hizmet sektöründeki bütün firmaların süreç yönetimini benimsemeleri gerekmektedir. Bu çalısmada departman magazacılıgındaki sorunlar ele alınmıstır ve bu sorunlara çözüm olarak süreç yönetimi benimsenerek is süreçlerinde iyilestirmeler yapılmıstır. Anahtar Kelimeler: 1) Kalite Yönetim Prensipleri, 2) Süreç yönetimi, 3) Müsteri Odaklılık, 4) Toplam Kalite Yönetimi Everything is changing fastly and customer expectations are changing too, in developing world, only best companies can stand, for that reason, customer focus must be been. Firstly, for focusing customer, we must know customer, his/her expectations, needs and we must meet them (customer focus principle is one of quality management principles). The companies to meet customer expactations, companies must change and develop, companies must adopt Total Quality Management and principles of quality management for increasing their performance. Otherwise, companies must leave classic organizational genius and process management (most important principle) must be adopted. Shortly, companies must learn to look process viewpoint and must change and improve their process. Process management that is one of the quality management principles contains the other principles. According to this, process management provides customer focus, provides system approach to activities on organization and provides involvement of people. And, process manegement is not for only one time project. It's a non-stop working. Shortly, process management is an approach which adopts continual improvement. All companies in manufactures sector, service sector must adopt process management. In this research, it was talked about departman store's problems and for solution, process management approach was adopted and bussiness process improvement was done. Key Words: 1) Principles Of Quality Management (Quality Management Principles), 2) Process Management, 3) Customer Focus, 4) Total Quality Managament en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Süreç yönetimi=Process managementSüreç İyileştirme=Process improvement Toplam kalite yönetimi=Total quality management Müşteri odaklılık=Customer focus Kalite=Quality en_US
dc.title Süreç yönetiminde kalite yönetim prensiplerinin uygulanması üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative A search on applying quality management principles at process management en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account