DSpace Repository

Karşılaştırmalı üstünlükler kuramı çerçevesinde Türkiye'nin ECO pazarındaki rekabet gücünün analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Sadat, S. Azizullah
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:50:32Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:50:32Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11346 NULL
dc.description.abstract Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (Economic Cooperation Organization- ECO), 1965 yılında Türkiye, İran ve Pakistan arasında kurulan Kalkınma için Bölgesel İşbirliği (Regional Cooperation for Development- RCD) adlı bölgesel işbirliği projesine dayanmaktadır. 1985 yılında üye ülkeler, RCD'nin örgütsel yapısını yeniden şekillendirmek ve örgütün adını ECO olarak değiştirmek suretiyle işbirliği yoluna gitmişlerdir. Bunun yanı sıra Sovyetler Birliği'nin dağılmasıyla Orta Asya ve Kafkasya'da ortaya çıkan yeni bağımsız devletler, Türkiye, İran ve Pakistan'la olan dini ve kültürel ortak bağlantının da etkisiyle ECO'ya katılmışlardır. Tarihi, kültürel ve dini yakınlık, coğrafi açıdan birbirini tamamlayan ülkelerden oluşma, zengin hammadde kaynaklarına ve geniş bir pazara sahip olma ile birlikte politik çıkarların öne çıkması bu ülkelerin ECO altında birleşmelerinde etkili olmuştur. 1992 yılında yeni üyelerin katılımyla yeniden bir canlanma dönemine giren ECO, 400 milyonluk nüfusa, 8 milyon kilometre karelik bir alana sahiptir. Bu çalışmada, açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler endeksleri kullanılarak endüstri bazında Türkiye'nin ECO pazarındaki rekabet gücü analizi yapılmakta ve gelişmeler değerlendirilmektedir. Çalışmada açıklanmış karşılaştırmalı üsütünlüğü ölçmeye yönelik geleneksel Balassa endeksi ile vollrath endeksleri hesaplanarak, bu endekslerin tutarlılığı ve istikrarlılığı test edilmektedir. Anahtar kelimeler : rekabet, rekabet gücü, açıklanmış karşılaştırmalı avantajlar endeksi. Economic Cooperaiton Organization (ECO) comes from Regional Cooperation for Development (RCD). İn 1985 RCD members reorganized the organizational stracture of RCD and renamed the organization to ECO. New countries in Caucasus and Middle East after the dissolution of USSR which have historic, religious, cultural, geographical and political neighbourhood with Turkey, Iran and Pakistan also became the ECO members. There are 400 million population over the 8 million kilometer square area in ECO after the entering new members (Afghanistan, Azerbaijan, Uzbekistan, Kazakistan, Turkmenistan, Kyrgyzstan and Tajikistan) in 1992. This study analyses and compares the competitiveness and the pattern of trade flows/trade specialisation of Turkey in the ECO market. Our research is mainly based on different measures of revealed comparative advantage (RCA) indices (in addition to simple Balassa Index) and vollrath index. The consistency and stability of different measures of RCA is also tested. Keywords: competitiveness , competitiveness power, revealed comparative advantage,. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Karşılaştırmalı üstünlükler kuramı çerçevesinde Türkiye'nin ECO pazarındaki rekabet gücünün analizi en_US
dc.title.alternative Revealed comparative advantage of Turkey in eECO market en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account