DSpace Repository

Otel işletmelerinde yöneticilerin iş etiğine yaklaşımları ve izmir ilinde dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author ATEŞ, Alev
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:49:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:49:08Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11322 NULL
dc.description.abstract Artan rekabet koşullarında otel işletmelerinin varlıklarını sürdürüp, kabul edilebilir bir karla etkinliklerine devam edebilmelerinin, çağa ayak uydurabilmelerinin ve doğru kararlar almalarının yolu insan odaklı yönetimdir. Otel işletmelerin doğru şeyler yapmaları hem kendilerine hem de diğerlerine zarar vermemek gibi bir sorumluluğa sahip olmaları etik yönetimine ihtiyacı ortaya çıkarmıştır. Bu sorumluluklar hem sosyal açıdan hem de etik açıdan toplum, çevre, işgörenler ve konuklar üzerinde odaklaşır. Otel işletmelerinin amaçlarından biri olan devamlılık bu dört unsurla iyi ilişkiler ve iletişim kurulmasına bağlıdır. Otel işletmelerinin karlılıklarını arttırmaları ve varlıklarını devam ettirebilmeleri, performanslarını geliştirmeleri, işletme çalışanlarının iş etiği ilkelerini benimsemeleri ile sağlanabilir. Dürüstlük, güven, sözünde durma gibi etik ilkeler üzerine kurulu ilişkiler kısa ve uzun vadede işletmelerin başarılarının aracı olacaktır. İş etiğinin bu derece önem kazanmasında en önemli etken olan küreselleşme akımının hızlanması sonucuæ uluslararası boyutta gerçekleşen şirket birleşmelerinin sayısının artması, çokuluslu işletmelerin farklı kültür ve ülkelerden yönetici ve işgöreni bir arada istihdam etmeleri, mal ve hizmet üretiminde standartların yakalanmasını zorunlu kılmıştır. Kendi kültürleriyle birlikte küresel normlardan da etkilenen otel yöneticileri, etik değerleri, ilkeleri ve standartları oluştururken ülkeler arasındaki farklılık ve benzerlikleri dikkate alabilmek için farklı sosyo-kültürel normları anlamak zorundadırlar. Turizm sektörünün can damarı olan otel işletmelerinde insan odaklı etkinlikler ön plana çıktığından etik değerler diğer işletmelere göre daha çok önem kazanmaktadır. Çünkü iş etiği, işgücünün kalitesinin göstergesidir. Otel işletmelerinde etik, işletmelerin yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmesi ve değişen konuk ve toplum ihtiyaçlarını karşılayabilmelerinde vazgeçilmez unsurdur. Günümüzde insan haklarının artan önemiæ konuk memnuniyetinin olabildiğince dikkate alınması, doğanın tahribatına karşı duyarlılığın artması gibi etmenler, etik değer ve politikaların oluşturulmasının ve sürdürülmesinin önemini ortaya koymaktadır. Bu konular dikkate alındığında, turizm gibi ekonomik, doğal ve toplumsal yönü bulunan ve insan odaklı bir etkinliğin etik ilkeler ve standartlarla beslenmesi kaçınılmazdır. Anahtar Kelimeler: Etik, Otel İşletmeleri, İş Etiği In view of the increasing competition conditions, the continuation of the existance, gaining an acceptible profit, following the revolutions of the era, and taking right decisions of the hotel establishments based on the management of the eligible personel sources. The performing right activities, having the responsibility of not harming the others and themselves of the hotel establishments has created the idea of the necessity of having true management. These responsibilities are concentrated on both the view of social and honest point of the public, environment, staff and guests. One of the goals of the hotel managements, which is the lasting, depends on good relations and communications of these four essentials. Increasing the profit, continuing the existance, improving the performances of the hotel establishments can only be provided by the way of the persons who are establishing the units those who respect the business ethics. The relations which based on righteousness, trustee, keeping the promises will be the material of the persons and unions in short and long terms. The most main factor in gaining this highest degree in the business ethics has created the necessity of catching the standarts because of the speeding the global activities, increasing the number of the companies uniting in the length of international way, the keeping of the managers and staff from the various countries and cultures in multi-national establishments. The hotel managers must realize the different socio-culturel norms in managing the ethic values, differences and similarities among the various nationalities in employing the managers and staff together. In the hotel establishments which is considered as the arter of the tourism sectors the ethic values are gaining much more importance in comparing with the other establishments, the human based activities are always taking the priority in the hotel establishments. Because, the business ethics is the indicator of the quality of the work-power. The ethics in the hotel establishments is the indispensable factor in their existance, in meeting the needs of the guests and publics in considering the dense competitions of the competing unions. The increasing importance of the human rights in our era is bringing the necessities the establishing ethic values and policies in view of the factors such as the increasing sensibilities against the natural ruinings. In case of taking these subjects into considerations it is not-escapable that the supporting the tourism based activities which cover the economic, natural, social and human points with ethic factors and standards. Key Words: Ethics, Hotel Establishments, Business Ethics en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Otel işletmelerinde yöneticilerin iş etiğine yaklaşımları ve izmir ilinde dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama en_US
dc.title.alternative Approaching of the hotel managers in the business ethics and a practice at the four and five star hotels in İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account