DSpace Repository

Kurumsal itibar ve insan kaynakları yönetimi ilişkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Öksüz, Burcu
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:47:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:47:52Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11301 NULL
dc.description.abstract Kurumsal itibar ve insan kaynakları yönetimi günümüzün küresel rekabet ortamında kurumlar açısından önemi giderek artan kavramlardan ikisidir. Kurumsal itibar ve insan kaynakları yönetiminin oluşturduğu sinerji günümüzün rekabet ortamındaki kurumlar açısından kilit bir öneme sahiptir. İnsan kaynakları yönetiminin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi kurumların itibar kazanmasını sağlarken, güçlü kurumsal itibar nitelikli insan kaynağının çekilmesi, çalışanların bağlıklarının sağlanması, moral ve motivasyonlarının artırılması, verimliliklerinin sağlanması gibi birçok yönden avantaj sağlamaktadır. Bu bağlamda, kurumsal itibar ve insan kaynakları yönetimi arasında integral bir ilişki olduğu söylenebilmektedir. Çalışanlar itibar yönetiminin köprüsü durumundadır. Kurumların çalışanların desteğini almadan itibar kazanması ve var olan itibarını sürdürülebilmesi mümkün olmamaktadır. Çalışanların kurumsal itibar yönetimi sürecine dahil olması ve itibar temsilcisi haline gelmesi, insan kaynakları yönetiminin etkinliğine bağlı olarak gerçekleşmektedir. İnsan kaynağı seçim süreci, performans değerlendirme, kariyer yönetimi, kurumsal kültür yönetimi, bilgi yönetimi, değişim yönetimi, farklılık yönetimi gibi birçok insan kaynakları yönetimi süreci kurumsal itibar oluşumunda ve güçlendirilmesinde belirleyici olmaktadır. Kurumsal değerleri benimsemiş, kurum açısından taşıdığı önemin farkında olan çalışanlar kurumsal amaçları kendi amaçları olarak belirlemekte ve kurumun itibar temsilcisi haline gelmektedir. Bu bağlamda, kurumların çalışanların desteğini almadan itibar kazanabilmesinin mümkün olmadığını söylemek mümkündür. İnsan kaynakları uygulamalarının etkinliği, kurumsal itibarın öneminin çalışanlara aktarılmasında ve çalışanların kurumsal itibarın önemli bir parçası haline gelmesinde kilit bir öneme sahiptir. Corporate reputation and human resource management are two concepts which have become increasingly important in today's global competitive environment. The synergy driven by the corporate reputation and human resource management is crucial for the organizations in today's competitive environment. The effective realization of human resources management leads to enhanced corporate reputation. The strong corporate reputation on the other hand, results in many advantages for the corporation such as employing the qualified people, providing employees' loyalty and efficiency, increasing morale and motivation. In this context, it is possible to claim that there is an integral relationship etween corporate reputation and human resources management. Employees act as a bridge of reputation management. In all the phases of reputation management process, the employees' thoughts and behaviors have become determinents of corporate reputation. Both gaining reputation and maintaining the current reputation is not possible for the organizations without the support of employees. For the employees being integrated in corporate reputation management process and acting as reputation representatives are dependent on the effectiveness of the human resources management. The processes of human resources management such as the process of human resource selection, performance evaluation, career management, corporate culture management, knowledge management, change management and diversity management are determining on both the building and enhancing of corporate reputation. The employees who have adopted the corporate values, who are aware of their importance for the organization have identified corporate goals as theirs and become reputation representatives. In this context, it is possible to state that the organizations are not able to gain corporate reputation without the support of their employees. The effectiveness of human resources practices is significant in terms of transferring the vitality of corporate reputation to employees and making employees an integral part of corporate reputation. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İnsan kaynakları yönetimi=Human resources management en_US
dc.title Kurumsal itibar ve insan kaynakları yönetimi ilişkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The analysis of relationship between corporate reputation and human resources management en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account