DSpace Repository

Karar vermede iş zekasının önemi : Tekstil sektöründe bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ATEŞ, Hilal
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:43:04Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:43:04Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11219 NULL
dc.description.abstract Karar verme, insan yaşamının gereklerindendir. Yaşadığımız her anda ve her olayda bir seçim yani bir karar vardır. İşletmeleri de yaşayan birer organizma olarak düşünürsek, işletme içinde de her gün binlerce karar alındığını kolaylıkla söyleyebiliriz. Bu kararlar, stratejik, taktiksel ya da operasyonel kararlar olabilir. Hangi türde olursa olsun, kararların sonuçları işletme açısından önem taşır, az ya da çok etki bırakır, hatta statejik kararlar ciddi değişimlere bile yol açabilir. Sonuçların işletme açısından olumlu olması doğru kararların verilmesiyle ilgilidir. Doğru karar, işletmeye yarar sağlayacak, onu hedeflerine ulaştıracak ya da farkedilen bir problemi çözecek karardır. Karar alma sürecinde en önemli girdi, bilgidir. Karar vericinin konu hakkında yeterli ve doğru bilgi sahibi olması, doğru kararı vermesinin de anahtarıdır. İşletmenin iç ve dış bütün kaynaklarından gelen verilerin toplanması, bunların depolanması, analiz edilmesi, raporlanması, geleceğe yönelik tahminlemelerde kullanılması ve bütün bunların işletmede tek bir ortak altyapı ile gerçekleştirilmesi İş Zekası ile mümkün olmuştur. İş zekası, işletme içindeki bütün fonksiyonları bütünleştirir ve bütün kullanıcılara yarar sağlar. Bu sayede en doğru kararları en hızlı biçimde alan işletmeye rekabet avantajı getirir. Yapılan bu çalışmada, karar verme süreci ve teknikleri araştırılmış, karar vermede bilgi teknolojilerinin önemine değinilmiş, karar vermeye yardımcı en son ve en etkili bilgi teknolojisi olarak kabul edilen iş zekası ve onun karar vermedeki önemi üzerinde durulmuştur. Uygulama kısmında ise, Türkiye'de iş zekasını ilk uygulayan işletmelerden olan Hugo Boss İzmir incelenmiştir. Decision making is a "must" for human being. There is always a choice mean a decision in every moment. If we think organizations as living mechanisms, we can easily say that everyday, thousands of decisions are made in organizations. These can be strategic, tactical or operational decisions. Whatever their types, effects of decisions are important for organizations. They are impressive and they can sometimes cause evolutions. Positive effects are exactly related with making "right decisions". Right decision means the decision which brings benefits to the organization, makes the organization achieve its goals and solves the problems. The most important input in decision making is information. Having correct and complete information is a success key for decision maker. Collecting data from internal and external sources, storing and analyzing it, preparing reports according to analysis, making predictions for future and implementing all these functions with a common infrastructure through organization can only be possible by using Business Intelligence. Business Intelligence integrates all functions of an organization and provides benefits for all its employees. It brings competitive advantages to organizations by making right decisions at right time. In this study, decision making process and techniques are searched, importance of information technologies in decision making is highlighted, business intelligence as the latest and the most effective information technology for decision making is analyzed. Hugo Boss Izmir is investigated as a case study because it is one of the pioneer users of business intelligence in Turkey. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Karar verme=Decision making en_US
dc.title Karar vermede iş zekasının önemi : Tekstil sektöründe bir araştırma en_US
dc.title.alternative Importance of business intelligence in decision making : A case study in textile sector en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account