Abstract:
İşletmelerin rekabet ortamında ve değişen dünya koşullarında başarılı olabilmeleri yenileşim (inovasyon) kavramım doğru algılamalarına bağlı olarak gelişmektedir. İşletmelerin yenilik kavramını doğru algılayarak yenilikçi örgüt yapılarından ve yenilik stratejilerinden en uygun olanını seçebilmeleri gerekir. Küreselleşmenin bir gereği olarak sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabilmek için, işletmelerin yeni bilgi teknolojilerini ve bilgiyi hızla kullanabilmeleri, gerek ürün gerekse hizmet üretiminde sürekli yenileşimler yapabilmeleri önem kazanmıştır. Hizmet işletmeleri bulundukları pazarda daha iyi müşteri değeri yaratabilmek ve rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için çeşitli yöntemler kullanmaktadırlar. Hızla değişen bilginin ve teknolojinin rekabet üstünlüğü sağlamada avantaj olarak kullanılabilmesi için hizmet isletmelerin yenileşim yönetimini de başarıyla yönetebilmeleri önemli hale gelmiştir. Tükiye'de hizmet sektöründe yer alan ve çağın yeniliklerine en kısa sürede adapte olan sektör denilince bireysel bankacılık akla gelmektedir. Aşırı rekabet ortamı hizmetin bir bankadan diğer bankaya kıyasla daha iyi olmasını gerektirmektedir. Yenileşim uygulamaları da mevcut sektör için bu sebeple kaçınılmazdır. Bu çalışmada bireysel bankacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmenin yenileşim kavramı anlayışı, yenileşim stratejileri, yenileşim kültürü ve yenileşimçi örgüt yapıları arasındaki ilişkiler ve çalışanlar arasındaki yenileşim düşüncesi ile yenileşim faaliyetlerine işletmenin bakış açısı anket çalışması yardımıyla araştırılmıştır. Yenileşimçi faaliyetlerinin gerçekleşebilmesi için örgüt yapılarının mevcut durumu ve yapılması gerekli değişim ve dönüşümler belirlenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yenileşim, İnovasyon, Hizmet İşletmeleri, Bireysel Bankacılık The success of enterprises in competitive environment and modifying world conditions is depending on the perceiving the innovation term truthfully. Enterprises must select the most appropriate innovational organization structure and innovation strategies by perceiving the innovation term truthfully. Enterprises needed to use the new information technologies and information rapidly for gaining sustainable competition because of globalization necessity. Also making continuous innovation in production of product and service becomes important. Service enterprises use several methods for creating better customer value and gaining competitive advantage in market. To use rapidly changing information and technologies for gaining competitive advantage, successful innovation management became more important than usual in service enterprises. The first sector in Turkey that adapts new innovation of century in a short time than others is retail banking in service industry. The excessive competition in retail banking sector required the service more excellent than the others. Because of this reason innovation activity becomes a necessity for this sector. In this study a survey is applied to a retail banking enterprise for investigating innovation term, innovation strategies, innovation culture and the organization structure for innovation activity in banking sector. It is aimed to determine the current stage of enterprise and the necessary changes for innovation. Key Words: Innovation, Service Enterprises, Retail Banking