DSpace Repository

Türkiye'de dayanıklı tüketim malları perakendeciliğinde marka stratejileri ve bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Keskin, Sedef
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:41:28Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:41:28Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11192 NULL
dc.description.abstract Nowadays, due to the developments in technology and increasing of the methods and speed in communicationsæ products which can't be differentiated from one another and which could be easily duplicated has been taken the competition to a higher and more fundamental level. And the perpetuation of existences of companies can be maintained only by creating right Branding strategies and by positioning theirselves to a right place in consumers minds. Paralel to these developments in the World inevitably retailing approaches are changing by developing too. And strong effects on consumer behaviers and distribution channels can be seen by the outgrowing of the retailers throughout the world additional by mergering actions. Because of these changes the importance of creating Brand Strategies in sectors which produces technologic products has been increased. The purpose of this study is to explore the Brand strategies of the companies which exists in Durable Goods Sector in Turkey (which is a sector comperatively difficult to differentiate) by researching and by sampling one important company in this sector. Key Words: 1) Brand 2) Retailing 3) Durable Goods 4) Brand Strategies for Durables Günümüzde teknolojinin gelişimi ve iletişim yöntemleri ve hızının her geçen gün artması ile birbirinden ayırd edilemeyen ürünler ve taklit edilebilir buluşlar, rekabeti çok daha zor ve önemli bir boyuta taşımıştır. Bu yeni rekabet ortamında bir firmanın varlığını sürdürebilmesi ancak doğru marka stratejileri oluşturması ve müşterinin zihninde kendisini doğru konumlayabilmesi ile gerçekleşebilmektedir. Dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak kaçınılmaz bir biçimde perakendecilik anlayışları da giderek değişmekte, birleşerek ve büyüyerek yayılan uluslararası market zincirlerinin tüketicilerin satın alma alışkanlıkları ve üreticilerin dağıtım stratejileri üzerlerinde güçlü etkileri görülmektedir. Bütün bu değişimler çerçevesinde teknolojik ürün üreten sektörlerde doğru marka stratejileri geliştirmenin önemi oldukça artmıştır. Bu çalışmanın amacı farklılaşmanın nispeten çok daha zor olduğu Dayanıklı Tüketim Malları sektöründe Marka Stratejilerini Türkiye'de yine bu sektördeki önemli bir firmanın marka stratejileri ile örneklendirme yaparak açıklamaya çalışmaktır. Anahtar Kelimeler: 1) Marka 2) Perakendecilik 3) Dayanıklı Tüketim 4)Dayanıklı tüketimde Marka Stratejileri en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Türkiye'de dayanıklı tüketim malları perakendeciliğinde marka stratejileri ve bir uygulama en_US
dc.title.alternative Brand strategies in durable goods retailing in Turkiye: An application en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account