DSpace Repository

The effects of corporate social responsibility on competitiveness of firms: A research on consumers attitudes

Show simple item record

dc.contributor.author Uğurlar, Nesibe Pınar
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:41:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:41:17Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11189 NULL
dc.description.abstract Modern yaşamda, işletmeler ve toplum her zaman için etkileşim halinde olmuşlardır. Ne ki, bugün, şirketler o denli büyümüşlerdir ki, kararlarının ve uygulamalarının toplumlar ve doğa üzerindeki etkileri daha önce hiç olmadığı kadar yüksek bir seviyededir. Bununla beraber, gittikçe artan sayıda birey, insan hakları, işyeri güvenliği ve sağlığı, şirketlerin faaliyetlerinin çevresel sonuçları, vb. gibi sosyal konularda daha bilinçli hale gelmektedir. Dahası, şirketler de gelecek potansiyellerini etkileyebilecek kısa dönemli kazançların yerine uzun dönemdeki gelişmeye odaklanmaya başlamıştır. Bu noktada, Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) hem toplumların sosyal konularla ilgili kaygılarını ve beklentilerini, hem de şirketlerin sürdürülebilir gelişimleri ve toplumsal iyileşme konusundaki kaygılarını içeren bir fenomen olarak ortaya çıkmaktadır. KSS, en genel tanımıyla, şirketlerin bir yandan toplum ve doğa üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirgemeye –ve hatta tamamen ortadan kaldırmaya- çalışırken, bir yandan da topluma olumlu katkılarda bulunma çabası olarak değerlendirilebilir. KSS yalnızca bir sosyal pratikler bütünü olmayıp, bunun ötesinde, bir yönetim felsefesi olarak hem toplumun refah düzeyinin iyileştirilmesi, hem de şirketlerin kendi gelişimlerinin ve sürekliliklerinin sağlanması açısından önem arz etmektedir. Bu tez çalışması, özellikle KSS'nin şirketler için sağlayabileceği rekabet avantajlarını ortaya amacını gütmektedir. Bu bağlamda, güçlü bir paydaş olan tüketici grubuyla, onların şirketlerin KSS faaliyetlerini nasıl değerlendirdiğini inceleyen deneysel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma sonucunda, KSS konusunda olumlu davranışlar sergileyen şirketlerin, bu konuda olumsuz davranışlar sergileyenlere göre tüketici açısından daha iyi bir şirket imajına sahip olduğu ortaya konmuştur. Sonuç olarak, KSS şirketlerin tüketicileriyle olan ilişkilerine ve dolayısıyla pazarlama çalışmalarının başarısına etki eden bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır. Businesses and society have always been interaction in modern life. However, today, companies become so huge that their decisions and practices affect society and nature at a level that haven't been before. Besides, increasing number of individuals become more conscious about social issues such as human rights, workplace safety and health, environmental consequences of practices of firms, etc. Additionally, companies started to focus on their long-term sustainable developments instead of short-term gains that would damage their future potentials. Corporate Social Responsibility (CSR) emerged as a phenomenon that covers both societies' concerns and expectations about social issues, and companies' concerns over sustainable development and social well-being. By its broadest definition, CSR can be viewed as companies' efforts to eliminate their harmful effects and to maximize their positive contributions on society and environment. CSR is beyond a set of social practices. It further has significant importance as a managerial philosophy on the improvement of society's welfare and on the sustainable development of companies. This study is particularly concerned with presenting competitive advantages that CSR can provide to companies. In this context, an experimental research was designed towards consumer group as a powerful stakeholder to examine their evaluations of CSR practices of firms. As a result, it was found that companies that have positive CSR practices also have better images in the minds of consumers compared to companies that have negative CSR practices. That is, CSR emerges as a factor that influences companies' relationships with their consumers and the success of marketing actions. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title The effects of corporate social responsibility on competitiveness of firms: A research on consumers attitudes en_US
dc.title.alternative Kurumsal sosyal sorumluluğun firmaların rekabet gücüne etkisi: Tüketici tutumları üzerine bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account