DSpace Repository

Farklı orta öğretim öğrencilerinde dindarlık ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Çapar, Betül
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:40:57Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:40:57Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11183 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasında dindarlıkla benlik saygısı arasında bir ilişki olup olmadığını ve bu iki değişkenle bazı demografik değişenler arasındaki ilişkiyi tespit etmektir Araştırmanın örneklemini İzmir ilinde bulunan Fen Lisesinden 158, İlkkurşun Lisesinden 142, İmam Hatip Lisesinden 130, Karataş Lisesinden 88, Özel Yamanlar Lisesinden 37 öğrenci olmak üzere 555 orta öğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Bu örneklem grubunun 263'ü kız, 282'si erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerden 10'u ise cinsiyetini belirtmemiştir. Örneklemin yaş ortalaması 16,46'dır (yaş aralığı 14-20). Veri toplama aracı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Din Psikolojisi Anabilim Dalı öğretim elemanları tarafından geliştirilen 97 maddeden oluşan Dini Hayat Ölçeği ve Çuhadaroğlu tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği tek bir formda birleştirilerek uygulanmıştır. Elde edilen bulgular dindarlık değişkeni ile benlik saygısı (r= -.00) arasında anlamlı bir korelasyonun olmadığını göstermiştir (p>.05). Aynı şekilde dindarlık değişkeni ile cinsiyet (r= -.05) değişkeni arasında da anlamlı bir korelasyonun olmadığı tespit edilmiştir. Dindarlıkla, yaş değişkeni (r= .11) ve öğrencisi oldukları okul değişkeni arasında (r= -.11) p Ayrıca benlik saygısı değişkeninin, öğrencisi olduğu okul değişkeniyle (r= -.16) ve sosyo-ekonomik düzey değişkeniyle (r= -.17) p Sonuç olarak dindarlık ile benlik saygısı arasında anlamlı bir korelasyon olduğu yönündeki hipotezimiz desteklenmemiştir. Yani sözkonusu iki değişken arasında anlamlı bir korelasyon olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Orta Öğretim, Ergenlik, Dindarlık, Benlik Saygısı This study's purpose is to determine whether there is a relationship between religiosity and self esteem among students in different secondary schools and also what kind of relationship is present between these two variables and some other demographical variables. The subjects of this study are the following students within the borders of the Province of Izmir: 158 students from a high-school for natural sciences, 142 students from the "İlkkursun High-School", 130 students from a vocational high-school for Islamic professions, 88 students from the "Karatas High-School", 37 students from the "Private Yamanlar High-School" which makes 555 middle school students in total. 263 of these subjects were girls and 282 were boys whereas 10 students did not mention their gender. The subjects' average age was 16.46 (ages were between 14 and 20). The following two scales were used in a combined method as data collecting instruments: The "Religious Life Scale" which consists of 97 articles and which was developed by the academic personnel of Dokuz Eylül University, Faculty of Theology, Department of "Psychology of Religion" as well as the "Rosenberg Self-Esteem Scale" which was translated into Turkish by Cuhadaroğlu. The obtained findings indicate that there is no significant correlation (r= -.00) between the variables "religiosity" and "self esteem" (p>.05). The same applies for the correlation between the variables "religiosity" and "gender" (r= -.05). However it is determined that there are significant correlations between the variables "religiosity" and "age" (r= .11) as well as "school" (r= -.11) p Additionally the variable "self-esteem" points to significant correlations concerning the variables "school" (r= -.16) and "socio-economical level (r= -.17) p As a result, our hypothesis alleging a significant relationship between religiosity and self-esteem could not been supported. It was determined a fortiori that no such correlation exists between these two variables. Key Words: Secondary School, Adolescence, Religiousity, Self Esteem en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Ergenlik=Adolescence Benlik saygısı=Self-esteem en_US
dc.title Farklı orta öğretim öğrencilerinde dindarlık ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative A study of relationship between religiosity and self esteem among students in different secondary schools en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account