DSpace Repository

Azerbaycan'daki şirketlerin dış pazarlara giriş yöntemleri ve swot analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Cahidzade, Tural
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:40:08Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:40:08Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11169 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma uluslararasılaşma sürecinde gelişmekte olan ülkelerin bu süreç içerisinde karşılaşacakları aşamalar, sorunlar, yapısal değişiklikler vb. kısaca işletmelerin dış pazarlara giriş yöntemlerinden bahsedilmiştir. Tezimizin Birinci bölümünde uluslararasılaşma süreci incelenirken, ikinci bölümde uluslararasılaşma sürecine Azerbaycan'daki işletmelerin genel tanımı, çeşitleri, işletme özellikleri ve bunları etkileyen faktörler işlenmiştir. Üçüncü bölümde ise Azerbaycan ülke raporuna yer verilerek, ülkenin dış ticaret politikası ve yapısına değinilerek Azerbaycan uluslar arası piyasaya dönük Swot Analizi yapılmıştır. Kısacaæ Swot analizi kullanarak uluslararasılaşma sürecinde olan Azerbaycan ve Azerbaycan'daki işletmeler için hangi yöntemin daha uygun olacağı konusunda yol göstermeye çalıştık. Ek olarakæ Azerbaycan'da faaliyette olan iki üretici şirketin dış pazarlara açılırken kullandığı yöntemleri belli etmek için konuyla ilgili anket çalışması yapıldı ve anketin sonucu neticesinde bu şirketlerin dış pazarlara açılırken hangi yöntemleri kullandıkları tespit edildi. In this work, the problems of the developoing countries, steps of development and the way their joining to trade abroad are told. In the first part of the thesis, process of getting international is observed. In the second part, the meaning of the business enterprice, kinds of the business, and the features of the business are told. Also the factors that effects the business companies are mentioned. On the third part Azerbaycan Country report is placed. The trade abroad policy is mentioned and Swot analysis is made. In short we have tried to explain the right way to getting international for the companies in Azerbaycan by using Swot Analysis. As an addition the questianeire is made about two companies and their techniques about being a part of the trade abroad. As a result of a questionarie the ways that the companies used are involved. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Azerbaycan'daki şirketlerin dış pazarlara giriş yöntemleri ve swot analizi en_US
dc.title.alternative The entrance methods of Azerbaijan companies to foreign trade and swot analysis en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account