Abstract:
Birçok arastırmacı ve uygulamacı, hızla degismekte olan is çevresinde rekabet avantajı ve degisime uyum saglayabilmekte örgütsel ögrenmenin yasamsal öneme sahip bir olgu oldugunun farkına varmıslardır. Örgütlerde ögrenmenin karmasık dogasını anlayabilmek için yogun bir ilgi bulunmakla birlikte, ögrenmenin birey, takım ve örgüt düzeylerinde olusacagına iliskin yaygın bir kabul vardır. Örgütsel ögrenmenin olumlu performans etkileri olacagına yönelik genel kanı, bireyler aracılıgıyla mı gerçeklestigi yoksa takımların örgütsel ögrenme birimi mi oldugu konusundaki tartısmaları arttırmaktadır. Örgütsel ögrenme dinamiklerinin anlasılması örgütte ögrenme yetenegini güçlendirmek için stratejiler gelistirebilmek açısından oldukça önemlidir. Bu çalısmada isaret edilen iliskiler ögrenme düzeyleri arasındaki iliskiler ile örgütsel ögrenme - takım performansı ve takım halinde ögrenme - takım performansı iliskileridir. Çalısmanın hipotezlerini test etmek üzere, tüketici elektronigi sektöründe faaliyet gösteren bir isletmenin ürün gelistirme takımları çerçevesinde görgül bir arastırma yapılmıstır. Söz konusu örgütte, ögrenme düzeyleri arasında, güçlü olmamakla birlikte, anlamlı olumlu iliskiler bulunmustur. lginç sekilde, takım halinde ögrenme takım performansı iliskisi beklenildigi gibi güçlü degildir. Çalısmanın diger bir bulgusu, takım halinde ögrenmenin örgüt içerisinde bilgi aktarımı zayıf oldugunda örgütsel ögrenmeye dönüsmeyecegini göstermektedir. Many researchers and practitioners have recognized that organizational learning is an important concept for contemporary organizations to attain competitive advantage and adaptation in a rapidly changing business environment. There is a tremendous interest to understand the nature of organizational learning. Moreover, there is widespread acceptance that learning could occur at the individual, team and organizational levels. The general idea regarding that organizational learning would have positive effects on performance, increases the debates about whether organizational learning occurs through individuals or teams are the unit of learning in organizations. Understanding organizational learning dynamics would be important to develop strategies for empowering organizations' learning capabilities. The three linkages addressed in this study, are the relationships between organizational learning levels, organizational learning - team performance and team learning - team performance. To test hypothesis of this study, an emprical study has been carried out within product development teams of a company which operates in consumer electronics industry. It is found that there is not significant but positive and meaningful relationships between learnig levels in the organization in question. Interestingly, team learning and team performance relationship is not so significant as expected. Another finding of the study shows that team learning would not be transformed into organizational learning if knowledge transfer weakly occurs.